کد خبر: 60967 | زمان مخابره: 10:07:54 - یکشنبه 7 شهریور 1395 | بدون نظر | |

نیروهای بومی اولویت ‌به‌کارگیری در کارخانه نورد فولاد راور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از اولویت به کارگیری نیروی‌های بومی در کارخانه نورد فولاد راور خبر داد.

 به گزارش نشانه نیوز، محمدمهدی زاهدی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دولت به ویژه شهید رجایی و باهنر اظهار داشت: نظام اسلامی موفقیت‌هایی که طی بیش از ۳۰ سال به دست آورده را مدیون خون شهدا، دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و همت و کوشش مدیران است.

وی عنوان کرد: دستاوردهای نظام و انقلاب را نمی‌توان مصادره و به نفع یک دولت خاص کرد، بلکه همه دولت‌ها تلاش کردند تا کشور را پیش ببرند، البته ممکن است، سهم هر دولتی بیش‌تر یا کمتر باشد، اما مجموعه آنها این موفقیت‌ها را نصیب انقلاب اسلامی کرده است.

* تفکر، علم و فناوری هسته‌ای در کشور فراموش نشده است

زاهدی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در مباحث علم و فناوری، دفاعی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروزه تقریباً می‌توان گفت از نظر دفاعی مستقل و با سربلندی در منطقه مقام اول دفاعی را دارا هستیم و اینها از پیشرفت‌های موثر کشورمان بوده است و اگر این توانمندی‌هایمان نبود، امروز‌ چنین امنیتی را نداشتیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ‌مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه پیشرفت‌های کشور در تمام‌ حوزه‌ها مانع از ناامنی کشورمان شده است، بیان داشت: ایران در امنیت کامل به سر می‌برد و حتی کشوری مانند ترکیه که صحبت از پیشرفت آن بود، دچار ناامنی شدید شده است.

زاهدی ابراز داشت: امروزه آمریکا عاجزانه و ملتمسانه از ما درخواست می‌کند که در مباحث منطقه‌ای برای رفع آن مسأله مشارکت داشته باشیم که این توان و قدرت کشورمان را نمایان می‌کند.

وی تصریح کرد: با وجود تمام‌ مشکلاتی نظیر بیکاری و کمبود معیشتی در منطقه داریم در مقایسه با دستاوردها و عزتی که به دست آوردیم، قابل مقایسه نیست.

زاهدی به پیشرفت در مباحث موشکی، هوافضا، نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و خیلی از زمینه‌های علمی دیگر اشاره کرد و اذعان داشت: با وجود اینکه در زمینه هسته‌ای فردو و نطنز را کمرنگ کردیم، اما به این معنا نیست که فکر، تفکر، علم و فناوری هسته‌ای را فراموش کرده‌ایم.

* اولویت اول اشتغالزایی در کارخانه نورد فولاد راور، نیروهای بومی است

وی خاطرنشان کرد: باید بدانند که تکنولوژی هسته‌ای در مغز و در دست دانشمندان ما قرار دارد و اگر شرایطی به ما تحمیل شود که ما ناچار شویم به همان مباحث هسته‌ای به صورت گسترده برگردیم، این آمادگی به صورت کامل در بین نخبگان و دانشمندان ما قرار دارد و از افتخارات کشورمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به کارهای انجام شده در شهرستان راور اشاره کرد و افزود: استاندار کرمان در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی بسیار خوبی را طراحی و استان را به هشت قسمت تقسیم کرده‌اند که علاوه بر این تقسیم‌بندی، برای شهرستان‌های کرمان و راور برنامه‌ریزی جداگانه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هر بخش از کرمان ‌در بحث اقتصاد مقاومتی به گروهی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان راور را در بحث اقتصاد مقاومتی به گروهی واگذار شده تا به بهترین نحو ممکن بتوان از این شهرستان استفاده کرد.

زاهدی ابراز داشت: امیدواریم در بحث اقتصاد مقاومتی حتماً یک جهش بسیار خوبی در شهرستان‌های کرمان و راور به ویژه راور انجام شود.

وی به یکی از بزرگترین کارهای انجام شده در بحث اقتصاد مقاومتی در شهرستان راور اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت کارخانه نورد فولاد، بزرگترین صنعت اقتصادی راور از نصب سالن‌های صنعتی با ۶۰ درصد پیشرفت خبر داده است که به زودی نصب می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: قرارداد خرید کارخانه نیز بسته و مقرر شده که کمتر از یک سال تحویل داده شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول اشتغالزایی در کارخانه نورد فولاد راور، نیروهای بومی است، اذعان داشت: به زودی برای به کارگیری کادر مورد نیاز در کارخانه اعلام می‌کنیم و هماهنگی شده که تا جای ممکن ‌جوانان راوری آموزش و تخصص لازم را پیدا تا از آنها استفاده شود.

زاهدی به راه‌اندازی مجدد درمانگاه راور اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده با معاون سازمان تأمین اجتماعی کشور، وی قول راه‌اندازی هرچه سریعتر این درمانگاه و اتمام آن طی یک سال آینده را داد.

وی از فعال بودن عملیات احداث جاده دو بانده چترود – راور به دیهوک خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان راور سفر کرد و جاده دو بانده چترود – راور به دیهوک فعال شد.

زاهدی افزود: در مجلس مصوب شد که مبلغ خوبی در اختیار پیمانکاران قرار گیرد که ۳۰ درصد هم در اختیار پیمانکاران قرار گرفته و مابقی تا آخر شهریور ماه تحویل داده می‌شود تا کار متوقف نشود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم پذیرش دانشجو در مرکز آموزش عالی فرش راور در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۵ عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده نام مرکز آموزش عالی فرش راور در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۵ اضافه ‌و جذب ۳۵ دانشجو روزانه و ۳۵ دانشجو شبانه درج شده است. فارس



ارسال نظر


آخرین خبرها