کد خبر: 60972 | زمان مخابره: 9:03:27 - دوشنبه 8 شهریور 1395 | بدون نظر | |

معاون وزیر علوم: نیاز بازار کار در کنار جذب دانشجو دیده شود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرچند جذب دانشجو خوب است اما باید نیاز بازار کار دانشجو را هم ببینیم.

به گزارش نشانه نیوز، مجتبی شریعتی نیاسری عصر یکشنبه در نشست با جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه پیام نور استان کرمان افزود: هم اکنون در پذیرش دانشجو و تعداد مرکز دانشگاهی رتبه اول را در منطقه داریم.
وی بیان کرد: زمانی که دانشجویان وارد سیستم آموزشی کشور می شوند دانشگاه ها باید آنها را در مسیر صحیح خود هدایت کنند.
وی گفت: دانشگاه ها باید در ریل و ماموریت خودشان قرار گیرند تا تکلیف آموزش عالی در کشور مشخص شود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های موفق کشور است و اگر در ریل خود قرار گیرد حتما به اهداف خود می رسد.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور سرمایه ای برای کشور و ملت است گفت: این دانشگاه بواسطه غیر حضوری بودن آن نیاز همه اقشار جامعه را که قصد ورود به دانشگاه را دارند تامین می کند.
شریعتی نیاسری اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که فارغ التحصیلان ممتاز دارد و باید مسیر این دانشگاه هدفمند تر ادامه پیدا کند.
وی افزود: فلسفه دانشگاه پیام نور، رساندن پیام علم برای همه جا و همه کسی و در جاهایی است که امکان فعالیت فیزیکی و حضوری وجود ندارد.
وی اظهار کرد: هرچند دانشگاه پیام نور در سال های اخیر می رفت جهت گیری مانند سایر دانشگاه های کشور داشته باشد اما جهت گیری این دانشگاه حتما باید غیر حضوری و فقط در برخی مقاطع خاص، حضوری باشد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مطالعه تطبیقی دانشگاه پیام نور خود را با دانشگاه های همطراز مقایسه کند تا به جمع بندی مناسبی برسد.
معاون دانشگاه پیام نور استان کرمان نیز در این نشست گفت: ۲۷ هزار دانشجو در ۶ مرکز و ۲۴ واحد دانشگاهی پیام نور و ۴۶۰ رشته محل در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.
علیرضا محدثی زرندی افزود: ۱۶۵ عضو هیات علمی تمام وقت در این دانشگاه فعالیت دارند و در بخش پژوهشی ۸۱ کتاب، ۱۰۶۵ مقاله پژوهشی، ۱۴۵۴ مقاله کنفرانس، ۱۸۸ طرح پژوهشی و ۲۵ اختراع به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: در تفاهمنامه دانشگاه پیام نور استان کرمان با پارک علم و فناوری استان مرکز رشد این دانشگاه در سال ۹۱ تاسیس شد که ۱۷ شرکت در آن مستقر هستند و ۲ مورد آن دانش بنیان هستند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که صبح یکشنبه برای شرکت در آیین معرفی سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان به کرمان آمد، عصر امروز از بخش های مختلف و پروژه های دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان نیز بازدید کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها