کد خبر: 60979 | زمان مخابره: 9:11:56 - دوشنبه 8 شهریور 1395 | بدون نظر | |

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بهره‌برداری از ۸ خانه‌ی تاریخی کرمان

تفاهم‌نامه‌ی بهره‌برداری از هشت خانه‌ تاریخی کرمان، بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری منعقد شد.

به گزارش نشانه نیوز، در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان (گام دوم مثلث توسعه) با فعالان اقتصادی و گردشگری، تفاهم‌نامه‌ واگذاری، مرمت، بازسازی و بهره‌برداریِ هشت خانه‌ی تاریخی کرمان، به مدت ۲۵ سال، بین سازمان همیاری‌های شهرداری کرمان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این آیین با بیان این‌که آینده‌ گردشگری کشور بسیار روشن است گفت: مجموعه‌ نظام و دولت در اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی مصمم هستند.

مسعود سلطانی فر با اشاره به اجرای ۱۷۵۲ پروژه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی افزود: پس از برجام، قرارداد ساخت ۲۵ هتل با بخش خصوصی آلمان و ترکیه منعقد شده که در آینده‌ی نزدیک به مراحل اجرایی می‌رسد.

وی با بیان این که استان کرمان در فرآیند پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی، عملکرد خوبی داشته خاطرنشان کرد: زیرساخت این توسعه و موفقیت آن، هم‌دلی و هم‌افزایی است که بین مسئولان استان وجود دارد.

گفتنی است مرمت و بازسازی هشت خانه تاریخی در بافت قدیم با همت شهرداری کرمان و نظارت اداره میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفته است. این خانه های تاریخی با تغییر کاربری به اماکن فرهنگی و تفریحی تبدیل می شوند.

 

با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور انجام شد؛



ارسال نظر


آخرین خبرها