کد خبر: 61902 | زمان مخابره: 11:11:05 - دوشنبه 29 شهریور 1395 | بدون نظر | |

اشک ها و لبخندها در اختتامیه پارالمپیک ریو ۲۰۱۶

پانزدهمین دوره رقابتهای پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ درحالی بامداد امروز دوشنبه به وقت تهران به پایان رسید که درخشش ورزشکاران کاروان ورزشی ایران با درگذشت دلخراش بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار کشورمان همراه شد تا اشکها و لبخند ها را توامان در چهره آورد.

به گزارش نشانه نیوز، در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو ابتدا پرچمداران کشورهای شرکت کننده وارد شدند و داود علی پوریان، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته کشورمان پرچم ایران را درحالی حمل کرد که نوار مشکی روی آن، عزاداری کاروان منا به دلیل درگذشت بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار جانباز ایران را نشان می داد.
فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در مراسم اختتامیه در ابتدای سخنرانی خود درگذشت بهمن گلبارنژاد را در جریان مسابقات دوچرخه سواری تسلیت گفت و به احترام وی یک دقیقه سکوت اعلام کرد. تماشاچیان نیز مرحوم گلبارنژاد را مورد تشویق قرار دادند.
کارلوس آرتور نوژمن، رئیس کمیته ملی پارالمپیک برزیل نیز در ابتدای صحبت های خود درگذشت بهمن گلبارنژاد را سبب تاسف جامعه ورزش دانست و وی را قهرمان نامید.
در ادامه پرچم بازی های پارالمپیک توسط فیلیپ کریون به نماینده کشور ژاپن، میزبان پارالمپیک ۲۰۲۰ سپرده شد و مشعل پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک در حال و هوایی بارانی خاموش شد.
کاروان منا با کسب ۲۴ مدال و کسب مقام پانزدهم در پارالمپیک ۲۰۱۶ریو به کار خود پایان داد. در این دوره از بازی ها ورزشکاران ایران موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۹ نقره و ۷ برنز شدند.
مدال های کاوران ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به این شرح است:
طلا: ساره جوانمردی (۲ طلا در تیراندازی)، مجید فرزین (وزنه برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه)، غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، سیامند رحمان (وزنه برداری)، زهرا نعمتی (تیراندازی با کمان) و تیم والیبال نشسته
نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)، سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)، حامد امیری (پرتاب وزنه)، تیم فوتبال هفت نفره و تیم فوتبال پنج نفره
برنز: پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری)، اسدالله عظیمی (پرتاب وزنه)، جواد حردانی (پرتاب نیزه)، محسن کائیدی (پرتاب نیزه) و جاوید احسانی شکیب (پرتاب وزنه)
همچنین در پانزدهمین دوره رقابت های پارالمپیک ریو به مانند دوره گذشته با قهرمانی چین به پایان رسید. چینی ها در این رقابت ها ۲۳۹ کسب کردند و پس از آنها بریتانیا با ۱۴۷ مدال، اکراین با ۱۱۷ مدال، آمریکا با ۱۱۵ مدال و استرالیا نیز با ۸۱ مدال رتبه های دوم تا پنجم را بدست آوردند.
این رقابت ها ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۵۹ کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شد و تا روزیکشنبه ۲۸ شهریورماه ادامه داشت.
در این دوره از مسابقات که به مدت ۱۱ روز در ۲۳ رشته ورزشی برگزار می شود، کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «شهدای منا» متشکل از ۱۱۰ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی حضور داشت.



ارسال نظر


آخرین خبرها