کد خبر: 62054 | زمان مخابره: 8:59:07 - چهارشنبه 31 شهریور 1395 | بدون نظر | |

اعلام فهرست فرآورده های غذایی خطرناک برای بدن

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد برخی مواد خوراکی و افزودنی برای بدن خطرناک بوده و منجر به بیماری می شوند.

به گزارش نشانه نیوز، آخرین یافته غذایی بدست آمده از سوی سازمان غذا و دارو (FDA) این است که مصرف نان، شیرینی و کلوچه و خمیرهای پیتزا تهیه شده با خمیر خام می تواند موجب بیماری شود.

FDA با انتشار پیامی برای عموم اعلام کرده بود که حتی شیوع اخیر E. coli ناشی از آرد آلوده بوده است.

فهرست مواد خوراکی و غذاهایی که به اعتقاد FDA می توانند خطرناک بوده و منجر به بیماری شوند در ادامه ارائه می شود.

– مصرف گوشت ها، کباب ها، سس گوشت و سس وانیل می تواند موجب تولید ماده سمی B. cereus شود. علائم این مسمومیت شامل گرفتگی عضلات شکم، اسهال و حالت تهوع است.

– مرغ خام و به حدکافی پخته نشده و شیر غیرپاستوریزه می تواند منجر به مسمومیت Campylobacteriosis شود. علائم این مسمومیت شامل اسهال، گرفتگی عضلات، تب، و استفراغ است. گاهی اوقات اسهال ممکن است خونی باشد.

– مواد خوراکی ای که به خوبی کنسرو نشده باشند، بخصوص سبزیجات خانگی کنسروشده و سیب زمینی های پخته شده در کاغذ آلومنیومی موجب بروز بیماری بوتولیسم می شود. علائم این مسمومیت شامل استفراغ، اسهال، تاری دید، دو بینی، مشکل در بلع و ضغف عضلات است. این مسمومیت می تواند مرگبار باشد اگر منجر به نارسایی تنفسی شود.

– انواع گوناگون میوه ها و سبزیجات وارداتی می توانند موجب بروز مسمومیت Cyclosporiasis شود. علائم این بیماری شامل اسهال، از بین رفتن اشتها، کاهش قابل توجه وزن، گرفتگی عضلات شکم، حالت تهوع، استفراغ و خستگی است.

– گوشت گوساله کمتر از حد کافی پخته شده (بخصوص همبرگر)، آبمیوه و شیر پاستوریزه نشده، میوه ها وسبزیجات خام (مثل جوانه ها) موجب بروز عفونت Hemorrhagic colitisor E. coli O۱۵۷:H۷ می شود که علائم آن شامل اسهال، دل درد و استفراغ است. این بیماری عمدتا در کودکان ۴ سال یا کمتر شایع است و می تواند منجر به نارسایی کلیه شود.

– صدف های آب های آلوده نیز می توانند منجر به هپاتیت شوند. همچنین می توانند موجب بروز اسهال و استفراغ ویروسی، اسهال زمستانی، اسهال و استفراغ حاد غیرباکتریایی، مسومیت غذایی و عفونت غذایی شوند.

– مصرف شیر پاستوریزه نشده، پنیرهای نرم تهیه شده از شیر پاستوریزه نشده و گوشت های آماده خوردن در فروشگاه ها ممکن است موجب بروز Listeriosis شوند که همراه با علائمی نظیر تب، درد عضلات و حالت تهوع یا اسهال است. در افراد مسن می تواند منجر به مننژیت شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها