کد خبر: 62180 | زمان مخابره: 9:36:42 - جمعه 2 مهر 1395 | بدون نظر | |

نادیده گرفتن دو اصل مهم رهبری و امت بزرگترین اشتباه دشمنان است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: : دشمنان در محاسبات خود دو اصل مهم رهبری و امت در تحقق انقلاب اسلامی را نادیده گرفتند و این بزرگترین اشتباه آنها بود.

به گزارش نشانه نیوز، یدالله موحد در ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان افزود: اگر ملت ایران بخواهد بر سر عهد و پیمان خود باقی مانده و آرمان های خود را حفظ کند یا همیشه در حال تهدید خواهد بود و یا با جنگ روبرو می شود و زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس، بهترین الگو برای حفظ کشور، دین و ایمان ماست.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: هفته دفاع مقدس و هشت سال دوره ایثار و مقاومت را باید تبیین کرده و آن را گرامی بداریم.

وی با تاکید بر اینکه واقعه تاریخی بزرگ ملت ایران نباید به فراموشی سپرده شود ، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا بسیار خشمگین شد زیرا رژیم ستم شاهی که حافط منافع آنها در منطقه بود، ساقط شد.

وی عنوان کرد: شعار استقلال طلبانه ملت ایران مبنی بر “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” نیز بر دشمنی های استکبار جهانی علیه ملت ایران افزود.

وی خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز شکست سنگینی برای آمریکایی ها بود و شکست کودتای نوژه و ماجرای طبس موجب نیز بر خشم آمریکایی ها افزود.

وی ادامه داد: آمریکا به دلیل شکست های متوالی خود به دنبال ایجاد جنگ در کشور ما بود و به همین دلیل صدام را انتخاب کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمامی ایادی استکبار جهانی یک صدا و هماهنگ با تمام تجهیزات مدرن آن زمان به کشور ما حمله کردند و این در حالی بود که در آن زمان در کشور مشکلاتی را به دلیل شرایط بعد از انقلاب داشتیم.

وی یادآور شد: دشمنان نمی خواستند در کشور ما یک حکومت مبتنی بر ولایت فقیه شکل گیرد.

وی افزود: در ابتدای جنگ در در گوشه گوشه کشور موضوعات تجزیه طلبی مطرح بود، در حوزه ارتباطات بین المللی نیز دچار آشفتگی بودیم، از نظر سیاسی نیز مسائل و مشکلات متعددی را شاهد بودیم و در کنار این موارد در حوزه اقتصادی نیز با مشکلات زیادی روبرو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای جنگ، مشکلات کشور در صنعت نفت و فروش آن و بلوکه کردن سرمایه های کشور در بانک های آمریکایی نیز مشکلات اقتصادی کشور را تشدید کرده بود.

موحد بیان کرد: در ابتدای جنگ همچنین از نظر نظامی نیز در کشور وضعیت خوبی وجود نداشت و نیاز به احیا و بازسازی نیروهای ارتش بود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ارزشی از جمله سپاه نیز در آن دوران درگیر مسائل داخلی کشور بودند، گفت: در ابتدای جنگ، کشور ما بنیه دفاعی نظامی لازم را نداشت.

این مقام قضائی در استان کرمان تصریح کرد: وضعیت اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور این تهدید را ایجاد کرد که دشمنان اعلام کردند که ظرف سه روز جمهوری اسلامی سقوط خواهد کرد و می توانند کشور را تسخیر کنند.

وی عنوان کرد: با این تحلیل ها بخش زیادی از مرزهای غرب و جنوب کشور را زیر هجمه قرار دادند و در این مسیر دشمن از قدرت رهبری و امت غافل شدند.

وی اظهار کرد: دشمنان در محاسبات خود دو اصل مهم رهبری و امت در تحقق انقلاب اسلامی را نادیده گرفتند و این بزرگترین اشتباه آنها بود.

موحد گفت: ملت بر اساس تکلیف شرعی و الهی و با یک فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت ایستاد و رمز و راز پیروزی ملت ایران در این صحنه این بود که براساس تکلیف الهی خود تحت رهبری های پیامبر گونه امام راحل عمل کرد و دفاع مقدس را پیش برد تا جایی که دشمنان انقلاب و نظام خوار شده و عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران سربلند از دوران تاریخی دفاع مقدس بیرون آمد و این دوران با فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفت که مقطع ارزشمند و تاریخی در کشور ما به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه این مقطع تاریخی نباید فراموش شود، گفت: باید این دوران را شناخته و نسل امروز و نسل آینده باید بدانند که در این مقطع تاریخی چه گذشته است.



ارسال نظر


آخرین خبرها