کد خبر: 62183 | زمان مخابره: 9:40:08 - جمعه 2 مهر 1395 | بدون نظر | |

باید به ابعاد مختلف دفاع مقدس در حوزه های گوناگون بپردازیم

مدیرکل اطلاعات استان کرمان گفت: باید به ابعاد مختلف دفاع مقدس در حوزه های گوناگون بپردازیم و میدان را به افراد مغرض ندهیم.

به گزارش نشانه نیوز، حامد جباری در آئین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان افزود: دشمن قصد دارد این امر را القا کند که دوران دفاع مقدس ضررهای مادی و معنوی زیادی به جمهوری اسلامی وارد کرده است.

وی با اشاره به استفاده دشمنان از فضاهای مجازی برای القای موارد مورد نظر خود خاطرنشان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس برای ادای تکلیف و برای انجام وظیفه شرعی خود رفتند به هیچ عنوان پشیمان نیستند که به نقش شرعی خود پرداختند.

جباری ادامه داد: باید به ابعاد مختلف دفاع مقدس در حوزه های گوناگون بپردازیم و میدان را به افراد مغرض ندهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سردار حاج قاسم سلیمانی را نه تنها افتخار دیار کریمان بلکه افتخار همه رزمندگان جهان اسلام دانست.

جباری گفت: نکته مهم شهدا این بود که به دانشگاه نرفتند اما در دانشگاه امام دانش آموخته شدند و پایگاه تحصیل آنها مراکز انقلابی بود.

وی گفت: شهدا اعتقاد و باور محض داشتند و با باور قوی و مذهبی خود عمل می کردند.

وی شهدا را از اقشار مختلف دانست و ادامه داد: اینکه برخی معاندان می گویند شهدا از قشر مستضعف بودند، صحت ندارد زیرا شهدا از اقشار مختلف و با بنیه های مالی متفاوت و در امام ذوب شده بودند.

مدیرکل اطلاعات استان کرمان گفت: نکته مهم دیگر دوران دفاع مقدس جانبازان این دوران هستند که با وجود زخم های زیادی که دارند خواسته ای از مردم و نظام ندارند زیرا معتقدند با خدا معامله کرده اند و البته در هفته دفاع مقدس باید به این افراد سر زد و از آنها تفقد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید خود را به جانبازان و آزادگان وصل کرده و از آنها الگوی انقلابی بگیریم.

وی گفت: انقلاب ما یک تفاوت ماهوی با همه انقلاب های جهان داشت زیرا نه در قالب انقلاب مادی، نه در قالب انقلاب حزبی و فردی تعریف می شد.

وی تصریح کرد: انقلاب ما انقلابی با ماهیت اسلامی بود که در طول ۱۰۰ سال گذشته به هیچ عنوان نظیر نداشته است و به همین دلیل بسیاری از طراحان خارجی تعجب کردند که یک فرد مذهبی در مقابل یک فرد قلدر زورگو پیروز می شود.

جباری ادامه داد: دشمنان زمانی به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامی می توانند الگوی سایر کشورهای اسلامی قرار گیرد، زنگ خطر ویژه و خاصی برای آنها بود و برنامه ریزی کردند که این تقابل را برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری ویژه و خاص امام راحل (ره) از دیگر دلایل تحمیل جنگ بر کشور ما بود، ادامه داد: در دفاع هشت ساله خود با همه کشورهای جهان می جنگیدیم زیرا شرق و غرب نسبت به نظام ما احساس خطر کرده بودند.

جباری به خصوصیات امام خمینی (ره) اشاره و بیان کرد: امام راحل (ره) فقیه جامع الشرایط و مورد قبول عامه مردم بود، اشرافیت کامل امام به همه موارد، فرماندهی جنگ، نظم بسیار زیاد و اجرای برنامه های مورد نظر بر اساس زمان بندی از جمله خصوصیات ایشان بود.

از سی یکم تا هفتم شهریور به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها