کد خبر: 62242 | زمان مخابره: 9:59:50 - یکشنبه 4 مهر 1395 | بدون نظر | |

بازگشت ۳۵۱ هکتار اراضی دولتی به بیت المال در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: در سال جاری بیش از ۳۵۱ هکتار از اراضی دولتی در کرمان به بیت المال بازگشت داده شده است.

 

به گزارش نشانه نیوز، دادخدا سالاری افزود: ارزش ریالی اراضی برگشت شده به بیت المال در پنج ماه امسال ۱۳۲ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۹۹۰ ریال بوده است.
وی بیان کرد: این میزان از زمین های دولتی با همکاری تمامی سازمان های دست اندرکار در زمینه حفظ حقوق بیت المال، اعاده شده است.
وی گفت: در مجموع طی پنج ماه امسال ۳۰۲ مورد پرونده مربوط به تصرف اراضی دولتی یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی منتهی به صدور حکم و ۱۰۹ پرونده نیز منتهی به صدور قرار نهایی دادسرا شده است.
دادستان کرمان شمار متهمان این پرونده ها را ۲۶۱ نفر ذکر کرد و افزود: در پنج ماه امسال از تغییر کاربری غیرمجاز ۲۸ هکتار اراضی کشاورزی نیز جلوگیری و در این رابطه ۶۸۳ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۸۰ ریال جریمه دریافت شده است.
وی بیان کرد: در ۲۲ مورد نیز قلع و قمع بنا به میزان ۱۰ هزار و ۵۱۲ متر مربع انجام شده است.
سالاری گفت: سال ۹۴ در مجموع ۹۱۸ پرونده درباره حقوق بیت المال در استان کرمان مطرح و با ۶۵۶ نفر از متعرضان به حقوق بیت المال برخورد شده است.
وی عنوان کرد: در مجموع طی سال گذشته ۲ هزار و ۴۴۶ هکتار از اراضی دولتی به بیت المال برگشت داده شده که برآورد ریالی آنها بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: سال گذشته ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی که تغییر کاربردی داده شده بود نیز به وضع سابق برگشت و در این زمینه ۳ میلیارد ریال جریمه از متخلفان دریافت شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی



ارسال نظر


آخرین خبرها