کد خبر: 62314 | زمان مخابره: 11:02:23 - دوشنبه 5 مهر 1395 | بدون نظر | |

بوسه سردار بر پای شهید حریم عاشقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان، خاکسپاری شهید مدافع حرم در کرمان را از نگاه ارادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به شهید باز روایت کرد.

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا حسنی سعدی در آیین تقدیم مدال مربی کرمانی تیم فوتسال نابینایان پارالمپیک ریو به خانواده شهید محمد جمالی پاقلعه به عنوان نخستین شهید مدافع حرم در کرمان گفت: آن روز در مراسم خاکسپاری حضور داشتم.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی با اصرار از من خواست برای گذاردن شهید جمالی در قبر وارد قبر شوم، اول نپذیرفتم و گفتم شاید نزدیکان شهید بخواهند این کار را انجام دهند اما سردار سلیمانی مجدد اصرار کرد و من به اصرار وی یک سر کفن و جنازه را گرفتم و وارد قبر شهید جمالی شدم.
وی گفت: سردار سلیمانی پایین پای شهید ایستاد و من بالای سر شهید را گرفتم و پیکر مطهر شهید جمالی را داخل قبر گذاشتیم.
آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس افزود: افرادی که در مراسم خاکسپاری شهید جمالی حضور داشتند گریه و گاهی سکوت می کردند و دوباره شروع به گریه می کردند که ناگهان متوجه سردار سلیمانی شدم او بی وقفه در فراق شهید جمالی اشک می ریخت.
وی بیان کرد: سردار سلیمانی انگشتر عقیق خود را به من داد و از من خواست آن را زیر زبان شهید جمالی بگذارم و من نیز این کار را انجام دادم.
وی گفت: سردار سلیمانی بعد از گذاردن پیکر شهید در قبر، خم شد و پای شهید جمالی را بوسید و با گریه گفت به نمایندگی از همه رزمندگان اسلام پایت را می بوسم.
سردار حسنی سعدی در بخش دیگری از سخنان خود به جانفشانی های شهید جمالی اشاره و تصریح کرد: شهید محمد جمالی در جنگ تحمیلی هم بسیار شجاع و باهوش بود و دوره های مختلف فرماندهی را گذرانده و تمام محاسباتش در جبهه جنگ دقیق و حساب شده بود.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با بیان اینکه شهید محمد جمالی بعد از دوران دفاع مقدس در منطقه جنوبشرق استان کرمان در درگیری با اشرار و برقراری امنیت در این منطقه بسیار فعال بود گفت: شهید جمالی خستگی ناپذیر بود و بعد از پاکسازی منطقه از اشرار نیز در این زمان به جمع مدافعان حرم پیوست و شهید شد.
سردار محمد مطهری ادامه داد: تحت فرماندهی سردار سلیمانی در دو تیپ یک و دو در جبهه انجام وظیفه می کردیم، من در تیپ دوم و شهید جمالی در تیپ یک در پاکسازی جنوبشرق کشور مشغول پاکسازی منطقه از اشرار مسلح بودیم.
وی گفت: هر دو تیپ برای دستگیری یکی از سرکردگان اشرار و اعضای گروه حرکت کردیم که به شهید جمالی اطلاع دادند آن شرور قصد تسلیم شدن دارد و شهید جمالی پذیرفت.
وی با اشاره به اینکه شهید جمالی دارای روحیه بخشش و فرصت دادن به افراد بود گفت: بعد از آن همان شرور در زندان ۲۰ جزء از قرآن کریم را حفظ کرد.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان شجاعت را یکی از خصوصیات سردار شهید جمالی عنوان کرد.
ایمان فرحبخش مربی کرمانی تیم فوتسال نابینایان جمهوری اسلامی ایران در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ مدال نقره خود را به خانواده شهید محمد جمالی پاقلعه به عنوان نخستین شهید مدافع حرم در کرمان تقدیم کرد.
این تیم در مسابقات پارالمپیک ریو با شکست یک بر صفر مقابل برزیل به مدال نقره و مقام نایب قهرمانی دست یافت.
گزارش از نجمه حسنی** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی



ارسال نظر


آخرین خبرها