کد خبر: 62375 | زمان مخابره: 11:28:00 - چهارشنبه 7 مهر 1395 | بدون نظر | |

کرمان هوشمند می‌شود

استاندار کرمان گفت: تفاهمنامه ایجاد شهرستان هوشمند کرمان به زودی منعقد می‌شود.

 به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم‌حسینی در آیین بهره‌برداری از پروژه بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و سامانه الکترونیکی کرمان‌کارت در محل فرهنگسرای کوثر اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با سیاست‌های صحیح در حوزه اقتصادی و خارجی شرایطی را برای کشور فراهم می‌آورند و ایران زیر چتر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به پیشرفت و توسعه دست پیدا کند.

وی بیان داشت: امروز تقریبا تمام شرکت‌هایی که در حوزه واردات و صادرات کار می‌کنند، امکان انجام مبادلات را دارند و کشور امنیت خوبی در حوزه سیاست خارجی پیدا کرده است و بسیاری از کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران و استان کرمان آمادگی دارند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: صادرات از استان کرمان در سال جاری بیش از ۸۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است و در زمینه کالاهای سرمایه‌ای نیز ۱۰۰ درصد افزایش واردات داشته‌ایم.

رزم‌حسینی ابراز داشت: روند فزاینده مربوط به توسعه و فعالیت‌های اقتصادی در کشو رو به جلو است و واحدهای نیمه‌فعال و یا واحدهای دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

وی عنوان کرد: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمان اقدامی مهم است، زیرا با حداقل هزینه یک خلق ثروت برای استفاده مردم صورت گرفت.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه شهرها باید توسط مردم اداره شوند، ابراز داشت: اگر شهرها به خوبی و به شکل اقتصادی اداره شوند و هزینه شهرنشینی افزایش یابد، حاشیه‌نشیی‌ها کاهش می‌یابد، زیرا حاشیه‌نشینی به علت ارائه خدمات ارزان در حاشیه شهر صورت می‌گیرد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: هنوز جای کار زیادی برای آبادانی و ساخت و ساز کرمان وجود دارد و کرمان همچنین ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها و خدمات را دارد و شهرداری‌ها باید با اعتبار ساخته شوند.

وی تاکید کرد: اگر با حاشیه‌نشینی مبارزه نمی‌کردیم، شهر کرمان همچنان گسترش می‌یافت و مدیریت کرمان ریسک کردند و جلوی حاشیه‌نشینی را گرفتند.

استاندار کرمان در ادامه سخنان خود مترو را طرحی موثر در راستای افزایش امنیت و ایجاد شهر سبز خواند و بر راه‌اندازی مترو در شهر کرمان تاکید کرد و افزود: اعضای شورای شهر کرمان هرچه سریعتر نسبت به راه‌اندازی سازمان مترو در شهرداری اقدام کنند.

رزم‌حسینی اضافه کرد: نگاه ما از محروم‌ترین نقطه تا مرکز استان است و فقط به شهر کرمان نگاه نکرده‌ایم و خواستار افزایش اختیارات برای زندگی عزتمند مردم هستیم.

وی از انعقاد تفاهمنامه ایجاد شهرستان هوشمند کرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز داشت: هوشمندسازی خدمات به معنای ارزان کردن خدمات، ارزش قائل شدن برای وقت مردم و منزلت دادن به آنهاست.

استاندار کرمان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه استعدادهای ایران به گونه‌ای است که می‌توانیم الگو باشیم، گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی باید سینه به سینه ترویج شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها