کد خبر: 62411 | زمان مخابره: 10:06:46 - پنجشنبه 8 مهر 1395 | بدون نظر | |

تربیت هنرمند متعهد رسالت اصلی کانونهای مساجد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: رسالت اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تربیت هنرمند متعهد است لذا باید در این مسیر بعد مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نشانه نیوز، حسین اسحاقی در دیدار با اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان افزود: نیروی انسانی سرمایه بسیار مهمی در فعالیت های فرهنگی و هنری بویژه مساجد است لذا کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نیروی آنها سرمایه اجتماعی بسیار خوبی در کشور هستند.
وی گفت: کار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید هیاتی باشد بلکه باید ظرفیت سازی و نخبه پروری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر ضرورت تشکیل اتاق فکر در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: نظام مشورتی اتاق فکر باید در کانون های مساجد راه اندازی شود چرا که اگر مشورت انجام شود کارها بسیار بهتر انجام می شود.
وی خواستار شناسایی همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شد و خاطرنشان کرد: ظرفیت های موجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تدوین سند توسعه فرهنگی و هنری جنوب کرمان باید دیده شود.
اسحاقی اظهار کرد: همه پرسنل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید اصل برنامه ریزی فرهنگی را در کانون ها مدنظر قرار بدهند.
وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط با ائمه جماعات گفت: روحانیت در فرهنگ سازی و هدایت جامعه بسیار موثرند چرا که روحانیت به عنوان خاکریز اول مبارزه با تهاجم فرهنگی نقش بسیار مهمی دارند.
وی خواستار تشکیل اتاق فکر با حضور روحانیت شد و افزود: شناسایی و تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان فعال مسجد در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: بانک اطلاعت کانون های مساجد طی یک ماه آینده باید تهیه شود تا بر مبنای آن برنامه ریزی ها انجام شود.
وی گفت: دیدگاه استاندار پرکار و خدوم کرمان بر مبنای توسعه اقتصادی و فرهنگی است و ما باید همدوش با ایشان در راستای این اهداف در راستای فعالیت ها تلاش کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: ۴۲۲ کانون فرهنگی و هنری در جنوب داریم که از این تعداد ۳۸۵ کانون دارای مجوز در زمینه هنرهای نمایشی، ورزش، رسانه های دیجیتال و غیره هستند.
حجت الاسلام مسعود راوند با بیان اینکه در خصوص کانون های مصلا در جنوب کرمان تعداد سه کانون مصلا در شهرستان های جیرفت، کهنوج و قلعه گنج راه اندازی شده است افزود: در کانون های مساجد هم اکنون تعداد ۵۲ کتابخانه مخزن دار و ۱۸۲ کتابخانه باز وجود دارد.
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی خیلی خوبی داشته ایم که کارگشا بوده است ادامه داد: ظرفیت های امروز می تواند به مباحث دینی ما کمک کند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی



ارسال نظر


آخرین خبرها