کد خبر: 62449 | زمان مخابره: 10:36:57 - جمعه 9 مهر 1395 | بدون نظر | |

ظرفیت بالای اشتغالزایی صنعت اسب در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان در صنعت اسب ظرفیت بالایی دارد و اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش نشانه نیوز، حمید ملانوری در حاشیه مراسم تجلیل از برگزارکنندگان جشنواره اسب در سالن دکتر ذکریا این شهر اظهار داشت: شهرستان رفسنجان برای فعالیت‌های مختلف شهرستانی پرانرژی است.

وی ادامه داد: حضور این شهرستان در جوامع بین‌المللی به‌خوبی به نمایش گذاشته شده و نام این شهرستان آشناست.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: زمانی که از فعالیت‌های دانشگاهی، علمی و پژوهشی مؤثر سخن به‌میان می‌آید نام رفسنجان هم بر سر زبان است و در حوزه‌های مختلف فرزندان این دیار خوش درخشیدند.

وی با اشاره به کشاورزی و تولید محصول پسته افزود: پسته رفسنجان در جهان آشناست و از مناطق زرخیز به‌لحاظ جود معادن در کشور است و صنایع خوبی به همت مردم در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

ملانوری خاطر نشان کرد: اگرچه ما در دل کویر قرار داریم و جدای از اینکه کویر خود یک نعمت است، ویژگی جغرافیایی این شهرستان نیز قابل ذکر است و زیرساخت‌های حمل و نقل در رفسنجان کمک زیادی برای رونق و توسعه شهرستان است.

وی بیان کرد: در کنار تمام ظرفیت‌های این شهرستان که شاید در این سال‌ها کمتر به آن پرداخته شده است، صنعت پرورش اسب و اسب‌سواری است.

ملانوری ادامه داد: برای اهمیت به این ورزش بزرگان دینی ما نیز سفارش کرده‌اند که در سال‌های اخیر افراد به‌خوبی به آن پرداخته‌اند.

وی عنوان کرد: در شهرستان ۳۳ مرکز پرورش اسب و باشگاه سوارکاری داریم که دارای مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان است و حدود ۳ هزار رأس اسب در شهرستان وجود دارد.

این مسؤول بیان داشت: در این سال‌ها در جشنواره‌های مختلف کشور و خارج از کشور صاحب نشان و مدال و رتبه‌های برتر هستند، این موضوع در رفسنجان به صنعت جدی تبدیل شده و صنعت اسب اشتغالزا و درآمدزاست و کمکی برای رونق اقتصادی و کاهش سطح بیکاری شده است.

ملانوری ابراز داشت: حوزه ورزش اسب و اسب‌سواری هم به توانمندکردن مردم و هم ایجاد نشاط اجتماعی بسیار خوب در منطقه کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه تلاش زیادی شد و به همت همه گروه‌ها و نهادها همایش به‌خوبی برگزار شد و جشنواره زیبایی اسب یکی از برنامه‌های این همایش بود.

ملانوری ادامه داد: این کار بسیار زیبایی بود که به نمایش گذاشته شد و افراد زیادی از آن استقبال کردند.

وی توضیح داد: حدود ۳۰۰ نفر از رفسنجانی‌های مؤثر در داخل و خارج از کشور که دعوت شده بودند هم استقبال خوبی از این همایش داشتند و از ظرفیت صنعت اسب شهرستان متعجب شده بودند.

ملانوری گفت: زمانی که ظرفیت داریم اما برنامه جامع برای استفاده از این منابع نداریم و برای معرفی آن اقدام نمی‌کنیم توقعی نباید داشته باشیم این منابع به کمک توسعه بیاید.

وی اظهار کرد: اگر آینده روشن می‌خواهیم نگاهمان باید از نگاه جزیره‌ای خارج شود و در تمام حوزه‌ها از نگاه سنتی خارج شده و از وابستگی به پسته دور شویم.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه علم و تکنولوژی باید به کمک توسعه آید، تصریح کرد: رقابت و سبقت در عرصه‌های مختلف در دنیا با سرعت بالایی در حال انجام است  و باید کمک کنیم برای بهره‌وری بالا و استفاده از منابع برنامه دقیق و روشن برای نسل‌های آینده داشته باشیم.

وی بیان کرد: پسته رفسنجان با این هزینه بالا و طعم و کیفیت بالایی که دارد تولید می‌شود که باید تبدیل به ارزش افزوده شود و هر دانه آن مانند الماس و دانه‌های در عرضه شود نه اینکه در کامیون‌ها ریخته شود و فروخته شود.

ملانوری در ادامه افزود: ارزش اسب تنها به نژاد و شناسنامه خوب نیست بلکه ارزش‌های معنوی آن هم مهم است که باید به آن توجه کرد و برنامه داشت.



ارسال نظر


آخرین خبرها