کد خبر: 63043 | زمان مخابره: 10:20:48 - چهارشنبه 28 مهر 1395 | بدون نظر | |

افزایش کارمزد خدمات بانکها باید موجب کاهش نرخ تسهیلات شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر با تغییر در کارمزد خدمات بانکها، مردم تسهیلات با نرخ کمتری دریافت کنند، با این رویکرد با بانک مرکزی همکاری می کنیم.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: اگر این اتفاق نیفتد افزایش کارمزد خدمات بانکها از نظر ما قابل قبول نیست.
وی گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی پول و اعتبار، تغییر کارمزد خدمات در چارچوب مصوبات این شورا به بانک مرکزی محول شده است.
پورابراهیمی با بیان اینکه درآمد حاصل از کارمزدها به مجموعه بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری واریز می شود، افزود: در مجمع بانک مرکزی افزایش نرخ کارمزدها تصویب شده و در حال انجام و قرار شده است بانک مرکزی گزارشی را به کمیسیون اقتصادی در این زمینه ارائه دهد.
وی گفت: در این باره نشست مشترکی میان رئیس کل بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر تغییرات در چارچوب مقررات نباشد حتماً درخواست تجدید نظر می کنیم و این موضوع را به آگاهی مردم می رسانیم.
پورابراهیمی گفت: درصد زیادی از درآمدهای نظام بانکی که حدود ۸۰ درصد است از محل نرخ تسهیلات تأمین می شود و این موجب شده است نرخ تأمین منابع مالی در اقتصاد کشور افزایش یابد.
وی افزود: ۲۰ درصد درآمد بانکها از محل کارمزدهاست.
پورابراهیمی گفت: شرطی که برای بانکها مطرح می کنیم این است که اگر قرار باشد کارمزدی افزایش یابد باید کیفیت خدمات نیز افزایش یابد و آثار آن در کاهش نرخ تسهیلات نظام بانکی مشخص و الزام بانکها در این زمینه تعریف شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها