کد خبر: 63114 | زمان مخابره: 11:34:11 - جمعه 30 مهر 1395 | بدون نظر | |

نماینده جیرفت و عنبرآباد: جنوب کرمان از روند توسعه عقب افتاده

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب کرمان از روند توسعه عقب افتاده است لذا این منطقه نیازمند تشکیل ستاد تسریع در پروژه های صنعتی است.

به گزارشنشانه نیوز، یحیی کمالپور، در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان شامل مناطق یک و ۲ که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در جیرفت برگزار شد افزود: در جنوب کرمان نگاه فقط بصورت تک قطبی و در بخش کشاورزی بوده است که با توجه به خشکسالی های اخیر این بخش کم رونق شده و نیاز به توجه بیشتر در بخش صنعت است.
وی تصریح کرد: بخش صنعت در کنار کشاورزی لازم و ملزوم همدیگر هستند لذا باید زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنیم.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با اشاره به فاصله مرکز استان تا جنوب کرمان گفت: یکی از نیازهای مهم این منطقه استقلال شهرک های صنعتی این منطقه می باشد که امیدواریم با مساعدت مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی این مهم میسر شود.
وی تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی، ایجاد اکتشافات معدنی و تخصیص خط اعتباری برای صنایع فراوری را خواستار شد و افزود: تعیین تکلیف واحدهای راکد چون شرکت سنوس، قند مایع و تراکتور سازی از جمله مشکلات بخش خصوصی این منطقه است که امیدواریم با حمایت مسئولان مربوطه برطرف شود.
کمالی پو ربه نبود بانک صنعت و معدن در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از نیازهای ضروری این منطقه استقرار این بانک است.
وی ادامه داد: بالا رفتن قیمت زمین در شهرک های صنعتی، ایجاد تصفیه خانه شهرک صنعتی عنبرآباد از مشکلات شهرک های صنعتی این منطقه است لذا با توجه به محروم بودن این منطقه و در جهت تشویق سرمایه گذار این مشکلات برطرف شوند.
وی با اشاره به طرح بزرگ نیلی صنعت در عنبرآباد گفت: با راه اندازی این مجموعه محصولات گوجه، پیاز و سیب زمینی منطقه از کشاورزان خریداری می شوند و مشکلات کشاورزان این منطقه برطرف خواهد شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت نیز در این نشست گفت: ۲۳۶ طرح اقتصاد مقاومتی در بخش خصوصی با اعتبار هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی چهار هزار و ۴۸۰ نفر در جیرفت طی ۲ سال گذشته تاکنون صورت گرفته است.
محمود سالاری افزود: در بخش دولتی در این شهرستان ۷۷ طرح در حال اجراست.
وی بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی استاندار کرمان در بدو آغاز به کار خود مشارکت بخش خصوصی بود که با طرح مثلث توسعه اقتصادی در این زمینه گام های خوبی برداشته شد.
معاون فرماندار جیرفت گفت: اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد خرد و بنگاه های کوچک است و باید در این زمینه تلاش جهادی انجام داد.
وی اظهار کرد: با توجه به گسترش شهرستان جیرفت و محوریت این شهرستان به عنوان پیشانی جنوب کرمان نیاز به احداث شهرک صنعتی شماره ۳ داریم لذا امیدواریم با مساعدت مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی این مهم میسر شود.
وی ادامه داد: یکی از نیازهای دیگر این منطقه راه اندازی نواحی صنعتی در بخش هاست لذا اگر این مهم محقق شود به شعار سال جامعه عمل پوشاندیم.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز



ارسال نظر


آخرین خبرها