کد خبر: 63178 | زمان مخابره: 10:18:11 - یکشنبه 2 آبان 1395 | بدون نظر | |

اخبار پلیس/ کلاهبرداری۱۴۰میلیونی زن جوان از بنگاه املاکی

سرقت به قیمت لذتی زود گذر/ دستگیری سارق وسایل نقلیه با ۷ فقره سرقت/  کشف ۲۸۶ کیلو مواد مخدر در جنوب کرمان/ برخورد پراید با کامیون یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت / پلمپ ۱۴۷۹ واحد صنفی متخلف در کرمان/ تعامل نیروهای مسلح، ضامن ارتقا امنیت کشور است/ اجرای طرح امنیت اجتماعی باعث خوشنودی شهروندان شد/ کلاهبرداری۱۴۰میلیونی زن جوان از بنگاه املاکی/ کشف ۶۰کیلو تریاک از پیکان وانت/  عاشورا یک بحث فرا مکانی و فرا مرزی است.

به گزارش نشانه نیوز، فرزند طلاق بود و با تمام سختی ها روزگار سپری می کرد و عاشق موتور سواری و سرعت زیاد بود که…

هفت ساله بود که مادرش دادخواست طلاق داد و از پدرش که اعتیاد داشت جدا شد کمبود مهر و محبت مادری و فقر باعث شد تا مقطع ابتدایی درس بخواند و پس از آن دیگر ادامه تحصیل ندهد.

اعتیاد هم سبب شده بود تا وضعیت پدرش روز به روز بد و بدتر شود تا جایی که توان کار کردن را نداشت و او هم نا آگاهانه در کنار پدر در منجلاب اعتیاد گرفتار شد.

کارشان به جایی رسیده بود که اطرافیان هم از آنان فاصله گرفتند و زندگی برایشان معنا و مفهومی نداشت.

آنان فقط حمایت می خواستند تا نجات پیدا کنند خلاصه پس از چندین سال سختی و مشقت تحت حمایت فردی قرار گرفتند و مشغول به کار چوپانی شدند و کم کم مصرف مواد مخدر را هم کنار گذاشتند .

وارد دوران نوجوانی که شد فاصله زیاد خانه تا چراگاه گوسفندان فرصتی را ایجاد کرد تا موتور سواری را بیاموزد تنها سرگرمی و بازی اش رانندگی با موتورسیکلت بود او مانند عاشقی دلباخته تمام فکر و ذهنش را درگیر همین مسئله کرده و پس از چندین ماه کار و تلاش صاحب یک دستگاه موتور سیکلت شد.

رقابت او هم با پسر عمویش در داشتن موتورسیکلتی بهتر و پرقدرت ، باعث شد ؛تا برای تهیه چنین موتورسیکلتی دست به سرقت از باغات پسته بزند و حتی گاهی اوقات برای تفریح دست به سرقت موتورسیکلت هم می زد تا ساعتی را موتور سواری کرده باشد و پس از سنجیدن قدرت ، آن را در گوشه ای رها می کرد.

در نهایت این نوجوان ۱۷ ساله با قدم گذاشتن در مسیر اشتباهی که انتخاب کرده بود توسط پلیس دستگیر و با تشکیل پرونده به محکمه قضایی معرفی شد.

گفتنی است او در کمتر از یک ماه مرتکب سرقت چهار دستگاه موتورسیکلت شده و ۱۰ فقره سرقت از باغات پسته را در کارنامه دارد.در پایان

آیا وقت آن نرسیده که در حفظ کانون گرم خانواده تلاش کنیم و نگذاریم فرزندانمان دچار انحرافات اجتماعی شوند؟

اسماعیل صادقی

دستگیری سارق وسایل نقلیه با ۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “انار” از دستگیری سارق حرفه ای با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “جعفر غضنفری” گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و یک مورد خودرو در شهرستان ، پلیس شناسائی و دستگیری سارق را با حساسیت در دستور کار خود قرار داد.

این مقام انتظامی ادامه داد:ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و شناسایی اولیه موفق شدند،سارق حرفه ای موتورسیکلت را دستگیر کنند.

وی افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده به شش فقره سرقت موتورسیکلت و یک مورد سرقت خودرو اقرار کرد و گفت این وسایل را با حداقل قیمت ممکنه در خارج از شهرستان به فروش می رساند.

غضنفری تاکید کرد: متهم با تشکیل پرونده، روانه مرجع قضایی شده و اقدامات تکمیلی در خصوص دستگیری سایر عوامل مرتبط و مالخران ادامه دارد.

کشف ۲۸۶ کیلو مواد مخدر در جنوب کرمان

 

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۸۶ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات پلیسی در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “ناصر فرشید ” گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر رودبارجنوب و کهنوج با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله مواد مخدر از شهرستان های جنوبی استان به مرکز کشور مطلع شدند.

وی افزود :ماموران ضمن شناسایی مسیر تردد سوداگران مرگ در توابع شهرستان رودبار به یک دستگاه سایپا مشکوک و دستور ایست دادند.

فرشید بیان کرد:راننده خودرو به محض رویت ماموران اقدام به فرار کرد ولی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و درگیری مسلحانه با ماموران خودرو متوقف شد.

جانشین انتظامی استان بیان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی سایپا ۲۸۶ کیلوگرم تریاک و دو قبضه سلاح ممنوعه و مقادیری مهمات جنگی را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان در پایان از شهروندان درخواست کرد: تا ضمن افزایش همکاری خود با پلیس، سوداگران مرگ را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام بگذارند و پلیس را در تحقق جامعه ای سالم تر یاری کنند.

برخورد پراید با کامیون یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت

 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از یک کشته و یک مصدوم در پی وقوع یک فقره تصادف فوتی بر اثر برخورد پراید با یک کامیون در سه راهی رباط شهرستان کرمان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “علی کشاورزی” گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه رانندگی در جاده باغین- رفسنجان مأموران انتظامی پاسگاه رباط به همراه اورژانس جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل دریافتند که یک دستگاه پراید بنا به دلایلی با یک دستگاه کامیون برخورد که در این حادثه راننده خودرو پراید که زن بود به علت شدت جراحت در دم فوت و سرنشین آن نیز مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: علت این حادثه از طرف کارشناسان تصادفات پلیس راه در دست بررسی است.

سرهنگ” کشاورزی” اظهار داشت: تصادفات برون شهری اغلب به دلیل سرعت زیاد وخواب آلودگی رخ می دهد از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و هوشیاری کامل مانع بروز چنین تصادفاتی شوند.

پلمپ ۱۴۷۹ واحد صنفی متخلف در کرمان

 

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان ، از پلمپ ۱۴۷۹ واحد صنفی متخلف از ابتدای سال تا کنون در این استان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “محمد باقر فلسفی ” گفت:مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس با همکاری مسئولان اتحادیه های صنفی از تعداد ۶۷۸۵ واحد صنفی از ابتدای سال تا کنون در شهر کرمان بازدید کردند.

وی افزود : در این راستا ۱۴۷۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات انتظامی ، صنفی و شئونات اسلامی با هماهنگی مقام قضایی پلمپ شدند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان اظهار داشت:در این مدت ۱۱۲ قلیان سرا و ۱۹ واحد پوشاک نامتعارف پلمپ شدند.

سرهنگ” فلسفی” ، ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

 

 

تعامل نیروهای مسلح، ضامن ارتقا امنیت کشور است

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش گفت: ارتباط و تعامل بین نیروهای نظامی و انتظامی ضامن ارتقاء امنیت کشور است.

 

به گزارش نشانه نیوز، امیر “نادر علیدوست” در نشست تعاملی با فرمانده انتظامی استان بیان داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا توانسته اند به عنوان یک الگوی ماندگار برای همه کشورهای منطقه باشند که ثابت کرده اند با ایمان و خلوص نیت، انجام وظیفه آسان تر خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش ادامه داد: خدا را شاکریم که امروز با حضور پرسنل زبده نیروی انتظامی در منطقه و مرزها شاهد امنیت پایدار در کشور عزیزمان هستیم.

وی با اشاره به این که بخش مهمی از تامین امنیت کشور به عهده نیروی انتظامی است بیان داشت: ارتباط و تعامل بین نیروهای نظامی و انتظامی، ضامن ارتقاء امنیت کشور است.

فرمانده انتظامی استان نیز در ادامه بیان داشت: با استمرار همکاری های متقابل بین نیروها می توان در راستای تامین نیازهای کشور گام های موثری برداشت.

سردار بنی اسدی فر ضمن تشکر از همکاری ارتش جنوب شرق با نیروی انتظامی بیان داشت: با توجه به پهناوری استان کرمان، تعامل نیروی های انتظامی و نظامی این منطقه باعث شده که هیچ نگرانی در خصوص برقراری امنیت وجود نخواهد داشت.

اجرای طرح امنیت اجتماعی باعث خوشنودی شهروندان شد

 

فرمانده انتظامی “جیرفت” ازاجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکساری نقاط آلوده در این شهرستان خبرداد و گفت: اجرای طرح امنیت اجتماعی باعث خوشنودی شهروندان شد.

به گزارش نشانه نیوز، در ۴۸ ساعت گذشته طرح انتظامی عملیاتی در راستای افزایش احساس امنیت عمومی و رضایت شهروندان، با محوریت برخورد با دارندگان سلاح سرد، مخلان نظم و امنیت با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی در سطح شهرستان جیرفت به اجرا در آمد.

سرهنگ “ماشاالله ملائی” اظهار داشت: اجرای طرح های امنیت اجتماعی یکی از راهکارهای کنترل و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است که با اجرای به موقع و بهینه ی این طرح ها و با اشرافیت کامل در نقاط آلوده و جرم خیز می توان زمینه وقوع بسیاری از جرایم را در سطح شهرستان کاهش داد.

وی بیان داشت : طرح مذکور بنا به ضرورت و با توجه به درخواست های شهروندان با هدف برخورد با دارندگان سلاح سرد و مخلان نظم و امنیت انجام گرفت .

وی افزود:کشف ۴۵ تیغه سلاح سرد,توقیف شش دستگاه موتورسیکلت و دستگیری چهار نفر متهم از توفیقات این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در پایان با بیان این که ایجاد امنیت اجتماعی یکی از اولویت های اصلی اقدامات پلیس است، از شهروندان خواست: هر گونه موارد مشکوک را در طول شبانه روز به تلفن ۱۱۰( مرکز فوریت های پلیسی) اعلام دارند.

کلاهبرداری۱۴۰میلیونی زن جوان از بنگاه املاکی

 

فرمانده انتظامی “سیرجان” از دستگیری زن جوانی که مبلغ ۱۴۰میلیون ریال را از یک مدیر بنگاه املاکی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد .

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “محمدرضا ایران نژاد” گفت: در پی شکایت مدیر یک بنگاه معاملاتی املاکی مبنی بر این که زن جوانی ، با ارائه تعداد اوراق برگ واگذاری زمین و چندین صورتجلسه و اسناد مربوط به شهرداری ، وی را فریب داده و مبلغ ۱۴۰میلیون ریال از وی کلاهبرداری است ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی سیرجان قرار گرفت.

وی افزود:با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فراوان سرانجام این زن جوان شناسایی و دستگیر شد و تعدادی برگ واگذاری جعلی از مخفیگاه وی کشف شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بازجویی های پلیس مشخص شد این زن کلاهبردار با تهیه اوراق جعلی واگذاری زمین ، به بهانه اینکه قادر است از ارگان های دولتی زمین دریافت کند ، اقدام به فریب طعمه های خود می کرده است .

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان ضمن اشاره به اینکه متهم پس از جمع آوری مستندات جرم ارتکابی تحویل مراجع قضایی شد ، به مردم توصیه کرد: هوشیار باشند و فریب افراد کلاهبردار را نخورند و با تحقیق و بررسی کامل، خرید خود را انجام دهند و در هنگام خرید زمین و املاک از ادارات دولتی مانند شهرداری ، مسکن و شهرسازی و اداره ثبت اسناد استعلام کنند و از وجود عینی ملک مورد معامله مطمئن شوند .

همکاری مردم با پلیس نقش تعیین کننده ای در بهبود امنیت شهر دارد

 

فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به کشف ۵ دستگاه وسایل نقلیه سرقتی و ۱۱ فقره قطعات و محتویات داخل خودرو گفت: همکاری مردم با پلیس نقش تعیین کننده ای در بهبود امنیت شهر دارد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “عبدالعلی روانبخش” گفت: تلاش شبانه روزی گشت های انتظامی در کنترل حوزه های استحفاظی و برخورد هدفمند با جرائم از مهم ترین عوامل موفقیت پلیس شهرستان کرمان است.

وی در ادامه افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت زنی های هدفمند در سطح شهر کرمان در روز گذشته موفق شدند هفت فقره محتویات داخل خودرو، چهار فقره قطعات خودرو، دو دستگاه موتور سیکلت و سه دستگاه خودرو مسروقه را کشف کنند.

فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان بیان داشت: خودرو های کشف شده جهت سیر مراحل قانونی و تحویل به مالباختگان به مقرهای انتظامی انتقال شدند.

این مقام انتظامی در خاتمه با تاکید بر لزوم توجه به اصول ایمنی، استفاده از ابزارهای ضد سرقت و توجه به هشدارهای پلیسی از سوی مالکان، خطاب به شهروندان گفت: همکاری مردم با پلیس نقش تعیین کننده ای در بهبود امنیت شهر دارد و لازم است افراد هنگام مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۶۰کیلو تریاک از پیکان وانت

 

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان “بافت” ازکشف ۶۰ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز،  سرگرد “حمید ناصری ” گفت: ماموران آگاهی این فرماندهی با انجام گشت زنی نامحسوس با خودروهای پوششی در مسیر جاده بافت -رابر به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک و آن رامتوقف کردند.

سرگرد ناصری بیان داشت : پس از بازرسی از خودرو مشخص شد قاچاقچیان با ایجاد یک جاساز ماهرانه ؛اقدام به حمل ۶۰ کیلو تریاک کردند ، که با تجربه بالای ماموران پلیس آگاهی بافت جاساز افشا و مواد جاساز شده کشف شد.

وی افزود :در این رابطه دو نفر قاچاقچی دستگیر و به همراه مواد کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر د لالت داده شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد :متهمان این محموله ا از شرق کشور بار گیری و پس از عبور از شهرهای جنوبی استان قصد حمل مواد را از این شهرستان به استان های مرکزی داشته که از چشم تیز بین ماموران پنهان نمانده و کشف شد.

این مقام مسئول افزود : نیروی انتظامی با بهره گیری از تمام امکانات و تلاش شبانه روزی کار کنان خود می کوشد تا باقاچاقچیان مواد مخدر برخورد کند تا جوانان کشور عزیزمان که آینده سازان مملکت هستند از گزند هر گونه آسیب در امان بمانند.

۲ کشته و۲ مجروح در حوادث رانندگی تعطیلات آخرهفته کرمان

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: وقوع دو حادثه منجر به فوت در محور های استان سبب جان باختن ۲ نفر و مجروح شدن ۲ نفر دیگر شد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “یوسف نجفی” گفت: با توجه به حجم بالای عبور و مرور در سطح جاده­ها و معابر برون شهری استان طی ۴۸ گذشته متاسفانه بر اثر بی ­احتیاطی برخی از رانندگان دو تصادف منجر به فوت درسطح جاده­ها و معابر برون شهری استان به وقوع پیوست.

وی گفت: در یکی از این حوادث که در کیلومتر ۳۰ محور فرعی “ملک آباد” از توابع شهرستان سیرجان رخ داد،یک دستگاه سواری سمند به علت عدم توجه به جلو از مسیر خود منحرف و واژگون شد.

نجفی یادآورشد: در این حادثه راننده سواری سمند که جوانی ۲۹ ساله بوده در دم فوت و سرنشین این وسیله نقلیه نیز به شدت مجروح و روانه بیمارستان شده است.

وی به تصادفی دیگر در محور “سیرجان-شهربابک” به وقوع پیوست نیز اشاره کرد و گفت: دراین حادثه یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ به علت عدم توجه به جلو با یکدستگاه کشنده اسکانیا برخورد کرد.

وی افزود: در این حادثه راننده سواری پژو ۲۰۶ که جوانی ۳۵ ساله بوده در دم فوت و سرنشین ۳۰ ساله آن نیز به شدت مجروح روانه بیمارستان شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمان در پایان از شهروندان خواست در هنگام رانندگی هوشیاری کامل خود را حفظ کرده و با رعایت قوانین ضامن سلامتی خود و دیگران باشند.

عاشورا یک بحث فرا مکانی و فرا مرزی است

 

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) در جمع کارکنان انتظامی سیرجان گفت: عاشورا یک بحث فرا مکانی و فرا مرزی است.

به گزارش نشانه نیوز، دکتر” علی آبهشت” استاد دانشگاه امام صادق (ع) و هادی سیاسی کشوری در جلسه نهضت روشنگری که در ستاد فرماندهی انتظامی سیرجان با حضور کارکنان این فرماندهی برگزار شد گفت:عاشورا ریشه زمانی و مکانی دارد و با وجود جمهوری اسلامی ایران رشد جهانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه مکتب امام حسین (ع) مرز فرقه ای و مکانی ندارد و امروز عاشورا به شکل جریان و فرهنگ شده است و رشد تمدنی کرده است افزود : سه عنصر عواطف و احساسات ، عشق به جهاد ، عقل و منطق ، سه عنصر نهضت عاشورا هستند .

دکتر آبهشت اشاره ای به قیام عاشورا کرد و افزود: در روز عاشورا در مقابل امام حسین(ع) و یارانش کسانی حضور داشتند که اهل دین و مذهب بودند و ادعای مسلمانی داشتند ولی چون بصیرت دینی نداشتند راه را اشتباه رفته و فریب دشمنان اسلام را خوردند.

وی ادامه داد: در طول دوران زندگی، انسان بارها مورد امتحان الهی قرار می گیرد و هرچقدر ایمان بیشتری داشته باشد امتحان الهی نیز بیشتر می شود در نتیجه باید با پشت سرگذاشتن این امتحانات بصیرت خود را افزایش دهیم و این بصیرت دینی در سایه صبر و استقامت در راه حق پدیدار می شود.

دکتر آبهشت خاطرنشان کرد:یکی از نتایج قیام عاشورا انقلاب اسلامی ایران است که با ظهور امام خمینی (ره) شکل گرفت.

۹۸ وسیله نقلیه متخلف در کرمان راهی پارکینگ شدند

 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۹۸ دستگاه وسایل نقلیه متخلف در شهر کرمان توقیف و روانه پارکینگ شد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ “عبدالعلی روانبخش” گفت: در راستای طرح برخورد با موتور سیکلت ها و خودرو های متخلف در شهر کرمان ماموران انتظامی موفق شدند در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف را توقیف کنند.

وی با اشاره به توقیف ۷۶ دستگاه موتورسیکلت و ۲۲ دستگاه خودرو گفت: این تعداد وسایل نقلیه جهت اعمال قانون روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در خاتمه تأکید کرد: برخورد پلیس با وسایل نقلیه متخلف، با جدیت ادامه دارد؛ لذا به کلیه شهروندان گرامی توصیه می شود در صورت داشتن هرگونه مشکل در خودرو یا موتورسیکلت نسبت به رفع آن اقدام و از مشکلات آتی پیشگیری کنند.

 

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها