کد خبر: 63219 | زمان مخابره: 11:45:49 - یکشنبه 2 آبان 1395 | بدون نظر | |

بزرگ‌ترین درس عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است

مسؤول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: بزرگ‌ترین درس عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.

 به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در جلسه شورای اداری این شهرستان در محل فرمانداری اظهار داشت: فرصت‌های تبلیغی ماه محرم و صفر به عنوان یک اهرم قوی است که امام راحل فرمودند «این دو ماه اسلام را زنده نگه می‌دارد».

وی بیان داشت: باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب و شایسته استفاده کنیم، اداره تبلیغات اسلامی در ماه محرم ۱۵۰ روحانی و مبلغ با احتساب روحانیان طرح هجرت و مستقر به سراسر شهرستان اعزام کرده و محور صحبت‌ها مسائل جامعه، تحکیم خانواده، ازدواج آسان، امر به معروف و نهی از منکر و … بوده است.

وی تصریح کرد: در این ایام استقبال مردمی از مبلغان خیلی خوب بوده و همایش هیأت‌های مذهبی سراسر استان کرمان در تکیه قلعه که همه‌ ساله برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌ها در ایام محرم بود.

وی ادامه داد: در این همایش توجیهات و توصیه‌های لازم متذکر می‌شود و هر سال نقاط ضعف کمتر می‌شود به‌ طوری که امسال عزاداری‌ها در رفسنجان به نحو خوب برگزار شده و مسأله خاصی نداشتیم.

حسینی با اشاره به اینکه محرم امسال تجلیل از پیرغلامان امام‌ حسین (ع) کار جدیدی بود که انجام شد، افزود: اگر بخواهیم کارهای فرهنگی رونق گیرد، کسانی که در این عرصه فعال هستند، باید تجلیل شوند.

وی خاطر نشان کرد: در محرم امسال برنامه‌‌های برای ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی انجام شد که با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی نقاط ضعف آنها برطرف و امسال مشکلات در این زمینه کمتر شده است.

وی از برگزاری برنامه طلایه‌داران تبلیغ یاد کرد و افزود: روحانیانی که برای تبلیغ به این شهر می‌آمدند، بنا به مشکلات جامعه برنامه‌ریزی و سخنرانی کردند.

این مسؤول گفت: نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس شهرستان از دیگر برنامه‌های دهه اول محرم در رفسنجان بود و بزرگترین درس عاشورای امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در ماه محرم کمرنگ می‌شود و این ماه‌های تبلیغی می‌تواند در جلوگیری از مفاسد اجتماعی با فرهنگ‌سازی اثرگذار باشد.

وی متذکر شد: دو خانه عالم افتتاح کردیم که مقروض هستند و نیازمند حمایت هستیم تا بتوانیم ادای دین کنیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها