کد خبر: 63325 | زمان مخابره: 11:31:07 - چهارشنبه 5 آبان 1395 | بدون نظر | |

راهیابی ۲ فیلم از رفسنجان به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

سرپرست انجمن سینمای جوان رفسنجان از راهیابی فیلم کچ و چرخه از رفسنجان به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، حیدر شکاری گفت: یکهزار و ۱۰۰ فیلم کوتاه از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که فیلم های کچ و چرخه از رفسنجان جزء ۶۰ فیلم انتخاب شده در این دبیرخانه است.
وی با اشاره به اینکه از رفسنجان ۱۲ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد افزود: فیلم کچ ساخته مهرداد حسنی است که به موضوع جنگ پرداخته و این فیلم ۱۵ دقیقه ای قرار است در بخش آسیایی این جشنواره بین المللی به نمایش گذاشته شود.
وی گفت: فیلم چرخه هم ساخته محمد بخشی به حاشیه های جنگ پرداخته و ۱۵ دقیقه است.
سرپرست انجمن سینمای جوان رفسنجان خاطرنشان کرد: سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ۱۸ تا ۲۴ آبان در تهران برگزار می شود.
وی به برخی آثاری که از ابتدای امسال از رفسنجان در جشنواره های داخلی و خارجی شرکت کردند و حایز رتبه و مدال شدند، اشاره کرد و گفت: فیلم ‘بی بی’ در جشنواره مقاومت به عنوان بهترین فیلم در بخش نگاه نو انتخاب شد.
شکاری بیان کرد: فیلم ‘کِچ’ ۱۵ دقیقه ای نیز در زمینه جنگ است که موقعیت یک زن پرستار در جنگ را به نمایش گذاشته و در جشنواره ‘دیدار’ تاجیکستان شرکت داشت و در جشنواره مردمی در مقدونیه نیز پذیرفته شد.
وی گفت: سالانه تعداد زیادی هنرجو در زمینه های عکاسی و فیلم سازی در انجمن سینمای جوان رفسنجان تحت آموزش و تعلیم قرار می گیرند، که شامل رشته های تک درس تدوین، کارگردانی، فیلم نامه نویسی، تصویر برداری، عکاسی و دوره کامل فیلم سازی هستند.
حدود ۱۰۰ نفر عضو انجمن سینمای جوان رفسنجان هستند.
خبرنگار: مریم رضایی



ارسال نظر


آخرین خبرها