کد خبر: 64242 | زمان مخابره: 11:33:18 - پنجشنبه 4 آذر 1395 | بدون نظر | |

به یاد شهید دیالمه

به یاد شهید دیالمه که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی با شهید بهشتی و یاران باوفای خود شربت شهادت نوشید.
dialame
به گزارش نشانه نیوز، عبدالحمید دیالمه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۳ در تهران دیده به جهان گشود و در دامان مادری متدین رشد یافت، وی تحت تعلیم پدری آگاه و معتقد بالندگی را آغاز کرد و پس از طی دوران ابتدایی به دبیرستان راه یافت و همزمان به تحصیل علوم حوزوی نیز پرداخت.
وی سیره حدیث را نزد اساتید حوزه علمیه قم فرا گرفت و فلسفه و عرفان را به مدت سه سال نزد استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری آموخت.
شهید دیالمه تسلط چشم‌گیری در علم کلام داشت و با نبوغ و استعدادی سرشار، دروس حوزه را تا سطح مکاسب در مدت کوتاهی فراگرفت و راه صحیح تبلیغ اعتقادات اسلامی و شیعی را آموخت.
وی همزمان با تحصیل حوزوی، در رشته داروسازی دانشگاه مشهد نیز پذیرفته شد و تحصیل خود را در مشهد مقدس ادامه داد.
این شهید والامقام از سال ۱۳۵۲ مبارزه با رژیم منحوس پهلوی را آغاز کرد و با استفاده از تعالیم عالیه اسلام در امر جهاد به معنای اعم آن در جهت تحقیق و تبلیغ سعی فراوان کرد.
وی در سال ۱۳۵۴ به همراه تنی چند از همفکرانش برای بررسی اوضاع منطقه و تهیه سلاح به چابهار و خاش رفت و در بررسی‌های خود متوجه این امر شد که فروشندگان مواد مخدر از عوامل ساواک هستند تا این که در همین منطقه توسط نیروهای ساواک دستگیر شد، از آنجا که مدرکی از وی به دست نیامد به ناچار او را آزاد کردند.
شهید دیالمه در خوابگاه دانشگاه اقدام به تأسیس کتابخانه‌ای اسلامی نمود و به این طریق توانست همفکران خود را شناسایی کند سپس با تشکیل گروه‌هایی اقدام به نشر افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) کرد و راه خود را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۸ به تأسیس مجمع احیاء تفکرات شیعه همت گماشت و پس از آن با رأی مردم مشهد به نخستین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت تا سرانجام در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل به درجه والای شهادت رسید.



ارسال نظر


آخرین خبرها