کد خبر: 64392 | زمان مخابره: 11:02:49 - دوشنبه 8 آذر 1395 | بدون نظر | |

هفت خانه تاریخی در شهر کرمان مرمت و بازسازی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از مرمت و بازسازی هفت خانه تاریخی در شهر کرمان خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای در این زمینه بین موسسه جهاد نصر و سازمان همیاری های شهرداری کرمان با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دستور استاندار کرمان منعقد شد.

 به گزارش نشانه نیوز، ابوالقاسم سیف ‌الهی در نشست جمع‌بندی پروژه‌های شهری کرمان به ریاست استاندار افزود: مدیرعامل جهاد نصر در یکی از شرکت های اقماری خود (شرکت گردشگری) در راستای فعالیت‌های اجتماعی تفاهمنامه ای امضا کرد.
وی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۲۷ مصوبه شورای اقتصاد با توجه به واگذاری به بخش خصوصی تفاهم نامه بازسازی، مرمت و استفاده از خانه های تاریخی به عنوان هتل، مرکز گردشگری و مرکز اقامتی و پذیرایی تبدیل می شود.
وی گفت: طرفین متعهد شدند تا اردیبهشت ماه سال آینده بخش عمده ای از طرح به بهره برداری برسد و مورد استفاده قرار گیرد و مدت این تفاهم نامه ۲۵ سال است.
معاون استاندار کرمان تصریح کرد: شش خانه از مجموع هفت خانه تاریخی کرمان به مرکز اقامتی و پذیرایی و یک خانه تاریخی نیز به عنوان مرکز صنایع دستی، گلیم و فرش مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد.
وی در این نشست با اشاره به مشارکت موسسه مالی و اعتباری عسکریه در پروژه تله کابین و بام کرمان گفت: پروژه بام کرمان که شامل هتل، تله کابین و جاده دسترسی آن است طی تفاهم‌نامه‌ای به موسسه عسکریه واگذار شده و هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود و باید در ۶ ماه به اتمام برسد.
سیف اللهی با بیان اینکه پیمانکار باید امتیاز آب، برق و گاز را خریداری کند افزود: به زودی آب، برق، گاز و فیبرنوری این پروژه از کنار جاده به بالای کوه منتقل می شود.
نماینده موسسه عسکریه نیز با بیان اینکه این تله کابین ۲۰ کابین هشت نفره دارد گفت: تله کابین جنگل قائم یکهزار و ۱۳۰ متر تا شروع ایستگاه ها طول و هشت پایه با شیب ۱۷۰ متر دارد.
وی با بیان اینکه سیستم تله کابین ایتالیایی بوده و کابین ها فرانسوی هستند، اظهار کرد: شش پایه از هشت پایه تله کابین نصب شده و دو پایه دیگر به زودی نصب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: با توجه به بررسی کشور و استان کرمان طی سه سال اخیر با حضور استاندار کرمان در هیچ استانی به اندازه کرمان مرمت آثار و ابنیه تاریخی مورد توجه قرار نگرفته است.
محمود وفایی بیان کرد: برای انجام مرمت آثار و ابنیه تاریخی بیشتر منابع غیردولتی مد نظر است.
مدیرکل فرودگاه های استان کرمان هم گفت: عملیات اجرایی باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان در ۱۰ روز آینده با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور و استاندار کرمان به صورت رسمی آغاز می شود.
علی قاسم زاده با اشاره به اینکه طی چهار ماه گذشته یک سوم باند فعلی فرودگاه بین المللی کرمان بازسازی شده است افزود: باند فعلی فرودگاه بین المللی کرمان نیاز به بازسازی کامل دارد که در این راستا احداث باند دوم در دستور کار قرار گرفته است،
وی تصریح کرد: طی چهار ماه گذشته یک سوم باند فعلی فرودگاه بین المللی کرمان بدون تعطیلی بازسازی شده است.
وی از استقرار ماشین آلات و تجهیزات کامل کارگاه های بازسازی و احداث باند جدید فرودگاه بین المللی کرمان خبر داد و گفت: مطالعه بازسازی ترمینال جدید فرودگاه کرمان توسط مشاور ایتالیایی انجام شده و طراحی مفهومی این پروژه به تصویب رسیده که بخشی از طراحی اجرایی آن نیز انجام شده است.
قاسم زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ترمینال ۲۳ هزار متری جدید تا پایان سال آغاز می شود افزود: بهسازی و بازسازی محوطه فرودگاه بین المللی کرمان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده که به زودی نهایی شده و با بهسازی وضعیت موجود، محیطی مناسب و بهتر برای مردم استان رقم خواهد خورد.
استاندار کرمان عصر امروز به همراه شهردار و جمعی از مدیران استان کرمان از پروژه های عمران شهری از جمله زیرگذر میدان آزادی، طرح میدان مشتاقیه، پروژه بام کرمان و احداث تله کابین بازدید کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها