کد خبر: 64395 | زمان مخابره: 11:06:45 - دوشنبه 8 آذر 1395 | بدون نظر | |

پیاده‌روی اربعین قدرت مقابله با جنگ نرم است

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مکتب عاشورایی و پیاده‌روی اربعین قدرت مقابله با جنگ نرم هستند و این حرکت عظیم مردمی موجب تحیر دنیا شده است.

 به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام علی عارفی در نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان در بیمارستان شهید باهنر کرمان با بیان به تعریف جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم گفت: دانشمندان پس از جنگ جهانی دوم با بررسی خصوصیات و پیامدهای جنگ سخت از جمله هزینه‌های مالی و انسانی سنگین، کشتار، فقر، قحطی، بغض‌ها و کینه‌ها و بی‌دوام بودن پیروزی‌ها، نوع جدیدی از جنگ را طراحی کردند.

وی ادامه داد: در این جنگ که به جنگ نیمه‌سخت شهرت یافت، دیگر لازم نبود، کشور مهاجم مستقیماً وارد جنگ شود، بلکه با استفاده از نیروهای همان کشور و تجهیز و ترغیب بعضی افراد، کودتا و حاکمی که مطابق با میل خوشان بود را بر امور آن کشور مسلط می‌کرد، لذا مهاجمان اداره آن کشور را در دست گرفته و منابع آن را به غارت می‌بردند.

عارفی بیان کرد: با اینکه در جنگ نیمه‌سخت، کشور مهاجم از هر نوع صدمه‌ای در امان بود و با هزینه کمتری به اهداف خود می‌رسید، اما باز هم ناپایداری جنگ سخت را داشت، این شد که طراحان به فکر جنگی افتادند که در آن هیچ ردپایی از خشونت، غارت و مهاجم و بیگانه نباشد، پس به جنگ نرم رسیدند.

وی اضافه کرد: جنگ نرم، جنگ اندیشه‌ها و باورهاست، سلاح در این جنگ رسانه‌ها هستند که با ظرافت و ملاطفت، فکرها را عوض می‌کنند، باورها را تغییر می‌دهند و از خود مردم علیه خودشان استفاده می‌کنند در این جنگ دیگر بیگانه و مهاجمی وجود ندارد پس مقاومتی هم شکل نمی‌گیرد.

عارفی ادامه داد: این نوع از جنگ در قالب انقلاب‌های مخملی و گل رز در هر جای دنیا که پیاده شده، موفق بوده است در ایران هم دشمن در بازه انتخابات که زمان تحول و دگرگونی است این انقلاب مخملی را پیاده کرد، اما موفق نشد.

وی با بیان این مسأله که چرا در ایران انقلاب‌های مخملی موفق نشدند، ابراز داشت: تحلیل‌گران و دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ایران قدرت‌های نرمی دارد که با جنگ نرم مقابله می‌کند، یکی از این قدرت‌ها مکتب عاشورایی و دیگری پیاده‌روی اربعین است، اصول جنگ نرم پیاده‌روی اربعین را به خوبی می‌فهمد و این حرکت عظیم مردمی موجب تحیر دنیا شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها