کد خبر: 64401 | زمان مخابره: 11:25:42 - سه شنبه 9 آذر 1395 | بدون نظر | |

ادعای رویترز: یک قایق ایرانی، بالگرد نظامی آمریکا را در تنگه هرمز نشانه گرفت

دو مقام نظامی واشینگتن مدعی شدند یک قایق کوچک سپاه پاسداران ایران، بالگردی نظامی متعلق به آمریکا را در تنگه هرمز با اسلحه خود نشانه گرفت.

به گزارش نشانه نیوز، دو مقام نظامی آمریکا مدعی شدند روز شنبه یک قایق کوچک سپاه پاسداران ایران، اسلحه خود را به سوی بالگرد نظامی آمریکا در تنگه هرمز نشانه گرفته است.
بر اساس این ادعا، این دو مقام نظامی آمریکایی، اقدام قایق ایرانی در تنگه هرمز را غیرحرفه‌ای و ناامن خواندند.
رویترز نوشت: پیش‌تر بارها در خلیج فارس تنش میان نظامیان ایرانی و آمریکایی مشاهده شده بود؛ اما رویداد اخیر در تنگه هرمز، نخستین تنش نظامی میان دو کشور پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.
ترامپ در گزافه‌گویی‌ها در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هر قایق ایرانی که مانع نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس شود از سوی این نیرو به قعر دریا فرستاده خواهد شد. ترامپ در ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) به طور رسمی سکان کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت.
این دو مقام آمریکایی، که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند: این حادثه زمانی رخ داد که یک بالگرد “سیکورسکی اس اچ-۶۰ سیهاک” در فاصله ۸۰۰ متری دو قایق ایرانی در آب‌های بین المللی درحال پرواز بود و خدمه یکی از این دو قایق اقدام به هدف‌گیری سلاح خود به سوی بالگرد نظامی آمریکا کرد. این اقدام از منظر ما تحریک‌آمیز است.
در ادامه این مطلب آمده است: علی‌رغم ادعای مقامات نظامی آمریکا در خلیج فارس، هنوز مشخص نیست نیروهای ایرانی چه نوع سلاحی را به سوی بالگرد آمریکایی نشانه گرفته بودند. با وجود دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا، این دو کشور همچنان اختلافات زیادی درباره موضوعات متعدد دارند. در سال میلادی جاری، اتفاقات مشابه این چنینی بارها در خلیج فارس رخ داده است. در ماه سپتامبر، یک واحد گشتی نیروی دریایی آمریکا پس از نزدیک شدن قایق‌های تندروی سپاه پاسداران به آن، مجبور به تغییر مسیر خود شد.
هنوز هیچ مقام ایرانی درباره این حادثه اظهار نظر نکرده است. تیم انتقال قدرت ترامپ نیز تاکنون در اینباره اظهارنظر نکرده‌اند.



ارسال نظر


آخرین خبرها