کد خبر: 64431 | زمان مخابره: 11:56:27 - سه شنبه 9 آذر 1395 | بدون نظر | |

همایش علمی مدیریت یکپارچه سیل در کرمان برگزار می ‎شود

دبیر اجرایی همایش علمی مدیریت یکپارچه سیل در کرمان گفت: این همایش ۲۴ و ۲۵ آذر سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار می شود.

به گزارش نشانه نیوز، مریم فدایی قطبی افزود: این همایش به صورت کارگاه و نشست به مدت ۲ روز با شرکت اساتید، کارشناسان، دانشجویان و مسئولان در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار می ‎شود.
وی با اشاره به خشکسالی اخیر در کرمان بیان کرد: بحران سیل در پی بروز پدیده خشکسالی پدید می آید چنانچه در سالهای گذشته نیز اینگونه بحران ها در این استان رخ داده است.
معاون اجرایی همایش علمی مدیریت یکپارچه سیل در کرمان تصریح کرد: چگونگی تبدیل تهدید سیل به فرصت، هدف مهم برگزاری این همایش است.
وی ادامه داد: سنجش آسیب پذیری شهرهای استان کرمان در برابر وقوع سیل و ارزیابی اقدامات بعد آن، فتح باب موضوعات میان دانشی برای پر کردن خلاء اطلاعاتی و علمی بین رشته ها، انتقال دانش و تبادل اطلاعات بین اندیشمندان این حوزه در رشته های متفاوت، آشنایی با تازه ترین دستاوردهای مرتبط با پیشگیری و ارزیابی ریسک سیل و آشنایی با اقدامات حین و بعد از وقوع بحران سیل از محورهای این همایش است.
فدایی قطبی گفت: معرف‎ هایی با محوریت پیشگیری، کنترل در صورت وقوع و بازیابی شیوه ‎های خسارت سیل در همایش علمی مدیریت یکپارچه سیل ارائه می شود.
وی افزود: مجموعه‎ ای از کارگاه ‎ها و پنل ‎ها در سه حوزه سلامت، بحران و ملاحظات شهری در این همایش برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش علمی مدیریت یکپارچه سیل در کرمان تاکید کرد: سیل را می توان پیش بینی، کنترل و برای آن برنامه ریزی کرد و در زمینه وقوع سیل برخلاف تهدیدات دیگر، مدیران و مسئولان باید پاسخگو باشند، زیرا این پدیده با زیرساخت ها مرتبط است.
همایش مدیریت یکپارچه سیل شهری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می‎ شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها