کد خبر: 64464 | زمان مخابره: 10:59:32 - پنجشنبه 11 آذر 1395 | بدون نظر | |

۲۳ مجوز احداث کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: ۲۳ مجوز احداث کارخانه صنایع معدنی طی سه سال گذشته در جنوب کرمان صادر شده که از این تعداد ۶ مجوز مربوط به احداث کارخانه فرآوری کرومیت است.

به گزارش نشانه نیوز، محمود اسکندری نسب با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره کرومیت قلعه گنج طی هفته گذشته با حضور جمعی از مسئولان افزود: یک کارخانه فرآوری کرومیت نیز در جنوب کرمان طی سه سال گذشته به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اظهار کرد: فعال سازی معادن و جلوگیری از خام فروشی در زمینه عملی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه معدن در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: یکی از سرمایه گذاران حوزه معدن به منظور احداث کارخانه فرآوری کرومیت در شهرستان قلعه گنج آمادگی خود را اعلام کرد و پس از دریافت مجوز، عملیات احداث این کارخانه آغاز شد.
وی افزود: ظرفیت تولید این کارخانه ۲۰ هزار تن کنسانتره کرومیت در سال و سرمایه گذاری مورد نیاز برای انجام طرح ۳۲ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: کارخانه تولید کنسانتره کرومیت توانایی ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار کرد: جنوب کرمان با استخراج ۷۰ درصد کرومیت کشور با ذخیره قطعی پنج میلیون تن و ذخیره احتمالی ۱۵ میلیون تن، بزرگترین تولیدکننده کرومیت کشور است.
وی به شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این موضوع زمینه ساز جذب سرمایه گذاران واقعی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان شده است.
وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در زمینه پیشرفت اقتصادی منطقه استفاده از ظرفیت های خدادادی معادن است.
وی خاطرنشان کرد: کرومیت در مواردی مانند ساخت فولاد ضد زنگ (به دلیل مقاومت بالا)، موارد نسوز، صنایع شیمیایی، داروسازی و تولید رنگدانه کاربرد دارد.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مستقل از مرکز این استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها