کد خبر: 64467 | زمان مخابره: 11:03:52 - پنجشنبه 11 آذر 1395 | بدون نظر | |

پرچم سبز امام رضا (ع) در رفسنجان به اهتزاز درآمد

پرچم سبز متبرک بارگاه امام هشتم (ع) به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول، جایگزین پرچم مشکی حرم مطهر رضوی در این شهرستان شد.

به گزارش نشانه نیوز، رئیس سازمان موقوفات یزد و کرمان در رفسنجان روز پنجشنبه در آیین اهتزاز پرچم سبز حرم مطهر امام رضا (ع) در رفسنجان با حضور خادمان حرم قدس رضوی حجت الاسلام سید جواد عبدی و حاج محمدعلی وارسته مداح حرم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پرچم سبز متبرک بارگاه امام هشتم (ع) هر ساله با پایان یافتن ماه صفر با پرچم مشکی به اهتزار در آمده در رفسنجان تعویض می شود.
رضا رضوی افزود: خادمان حرم رضوی طی چهارشب گذشته با برپایی مراسم عزاداری شهادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و نیز شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) در محوطه سازمان موقوفات یزد و کرمان در رفسنجان به مرثیه خوانی پرداختند.
وی بیان کرد: آستان قدس رضوی بیشتر به دنبال حفظ موقوفات امام رضا (ع) در حوزه های کشاورزی و املاک و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در اماکن درمانی است.
رضوی خاطرنشان کرد: از باغ های موقوفه رضوی در شهرستان های یزد و کرمان محصولاتی از جمله پسته، پرتقال، خرما، گریپ فروت و بادام برداشت می شود که بر اساس موقوفه های خاص، منطقه و موقوفات عمومی تقسیم و هزینه می شود.
وی با اشاره به وجود موقوفات مختلف رضوی در رفسنجان ادامه داد: دبستان احمدآباد رضوی رفسنجان سال ۱۳۵۰ تأسیس و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و سالانه کمک هایی از محل اعتبارات آستان قدس رضوی به این دبستان می شود.
رضوی گفت: ۶ کتابخانه مروج یزد، مرتضوی رفسنجان، هرندی کرمان، حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) امین شهر انار و مجموعه فرهنگی و کتابخانه جواد الائمه رفسنجان زیر نظر موقوفات یزد و کرمان قرار دارد.
وی اظهار کرد: سه مهد قرآن رضوی از جمله مهدالرضا (ع) امین شهر، مهدالرضا (ع) نعیم آباد یزد و مهدالرضای رفسنجان زیر نظر موقوفات یزد و کرمان هستند.
رضوی گفت: همچنین چهار بیمارستان در رضاآباد رفسنجان، جهان آباد و شمس آباد نوق و سیرجان وقف شده که به نام بیمارستان رضوی به بیماران خدمات درمانی ارائه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: نخستین نشانه های فعالیت آستان قدس رضوی در منطقه در سال ۱۳۴۷ با پیدایش موقوفه ای به نام احمدآباد در رفسنجان آغاز و موجب شد دفتر موقوفات آستان قدس رضوی در یزد با عنوان دفتر نمایندگی یزد و کرمان فعالیت خود را آغاز کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها