کد خبر: 64479 | زمان مخابره: 11:22:41 - جمعه 12 آذر 1395 | بدون نظر | |

رشد ۳،۵ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان کرمان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان گفت: مصرف گاز طبیعی (CNG) در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۳،۵ درصد رشد داشت.

به گزارش نشانه نیوز، جعفر سالاری نسب افزود: ۹۳ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۲۱ متر مکعب گاز طبیعی در هشت ماه سال گذشته در استان کرمان مصرف شد که این مقدار در سال جاری به ۹۶ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۱۵۲ متر مکعب رسید.
وی با اشاره به اینکه گاز طبیعی سوختی با احتراق پاک، تمیز و بهینه است اظهار کرد: آمار رو به رشد مصرف گاز در استان کرمان نشان می دهد که تلاش شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه کرمان بر فرهنگ سازی از طریق آموزش برای مصرف گاز طبیعی به عنوان جایگزینی برای بنزین بوده و در این زمینه موفق عمل کرده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان، افزایش مصرف گاز طبیعی را نشانه صرفه جویی در مصرف بنزین دانست و گفت: نگاه این شرکت به گاز طبیعی، نگاهی توسعه ای است و بر این اساس وظیفه تامین جایگاه های عرضه سوخت را نیز برعهده دارد.
وی بیان کرد: تا پایان سال جاری افتتاح جایگاه های عرضه سوخت مایع و گاز در دستور کار این شرکت است و با توجه به رسالت ما که صیانت از فرآورده و توزیع هوشمندانه سوخت است این موضوع نیز مراقبت خواهد شد.
سالاری نسب گفت: پس از افتتاح و راه اندازی جایگاه امام جواد (ع)، جایگاه بعثت کرمان در دستور کار قرار گرفت و به زودی افتتاح می شود.
وی با اشاره به روند رو به کاهش مصرف نفت گاز در استان کرمان اضافه کرد: در هشت ماه نخست سال جاری ۱۲۰ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۲۸ لیتر نفت گاز (گازوئیل) مصرف شده که این میزان در مقایسه با ۱۲۵ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۴۰ لیتر سال قبل، ۴،۳ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: فرآورده های نفتی به میزان کافی در انبارها و مناطق صعب العبور دپو شده و هیچ مشکلی در عرضه فرآورده های نفتی منطقه کرمان وجود ندارد.
استان کرمان بیش از ۷۰ جایگاه عرضه سوخت سی ان جی دارد و مصرف گاز طبیعی در این استان چه از نظر میزان سوخت مصرفی و چه از نظر تعداد جایگاه ها رو به افزایش است.
این استان دارای حدود ۱۸۰ جایگاه عرضه فرآورده نفتی و ۵۲ مجاری عرضه سکودار است.



ارسال نظر


آخرین خبرها