کد خبر: 64482 | زمان مخابره: 11:25:02 - جمعه 12 آذر 1395 | بدون نظر | |

اعلام آماده باش در شهداد/یک نفر مصدوم شد

 

 جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان از اعلام حالت آماده باش در شهداد خبر داد و گفت: دستورالعمل های ستاد بحران در این منطقه در حال اجراست.

به گزارش نشانه نیوز، ابوالقاسم سیف الهی در خصوص آخرین وضعیت منطقه زلزله زده شهداد اظهار کرد: کانون زمین لرزه در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر شهداد بوده است.

وی گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده توسط دستگاه های ذیربط مورد خاصی در منطقه گزارش نشده است.

سیف الهی از روند کاهشی بزرگی پس لرزه ها خبر داد و افزود: در بعضی از روستاها برخی دیوارهای خشت و گلی فرو ریخته است.

جانشین رئیس ستاد بحران استانداری کرمان گفت: تا این لحظه تنها یک خانم مسن بر اثر زمین لرزه پنج ریشتری شهداد مصدوم شده است.

وی ادامه داد: این فرد در هنگام خروج از ساختمان از ناحیه سر دچار جراحت شده که در مراجعه به اورژانس به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفت و مورد خاصی از نظر خسارت جانی نداریم.

گزارش خسارت های مالی به وزارت کشور ارسال می شود

سیف الهی گفت: گزارش خسارت های مالی از قبیل فروریختگی دیوارها به وزارت کشور ارسال می شود.

وی عنوان کرد: بررسی ها از نظر حادثه و خسارت جانی انجام و آخرین اطلاعات از دهیاری ها و روستاها گرفته شده است و مشکل خاصی وجود ندارد.

سیف الهی گفت: گزارش های خسارتی بعد از بررسی ابعاد زمین لرزه توسط بنیاد مسکن، بخشداری ها و فرمانداری ها به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام می شود.

اجرای دستورالعمل های ستاد بحران در شهداد

جانشین رئیس ستاد بحران استان کرمان با اشاره به امکان برقراری ارتباطات مخابراتی تصریح کرد: در مرکز زمین لرزه بررسی ها انجام شده اما ممکن است در یک روستاهای تک یا دو خانواری بررسی انجام نشده باشد که در حال پی گیری است.

وی با اشاره به اینکه مناطق مجاور مرکز زمین لرزه به طور کامل بررسی شده است، یادآور شد: شدت زمین لرزه با دور شدن از کانون زلزله کاهش پیدا می کند.

سیف الهی گفت: براساس شدت زلزله و پس لرزه ها دستورالعمل های آماده باش وجود دارد و دستگاه های مرتبط در آماده باش هستند و مابقی دستگاه ها در آماده باش درجه دو قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی مردم تاکید کرد: استحکام بخشی ساختمان ها باید مورد توجه جدی مردم قرار گیرد.

سیف الهی گفت: کرمان استانی زلزله خیز بوده و گسل ها همواره در حال فعالیت هستند پس باید با رعایت اصول ایمنی و استحکام سازی از خسارات زمین لرزه بکاهیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها