کد خبر: 64498 | زمان مخابره: 11:00:04 - شنبه 13 آذر 1395 | بدون نظر | |

چتر حمایتی دستگاه قضائی بر پروژه‌های عمرانی شهر کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از برنامه های عمرانی شهر کرمان حمایت قاطع  قضائی می کنیم، افزود: اجازه نخواهیم داد افرادی با بهانه های غیر واقعی و یا اقدامات خلاف قانون و مصالح عمومی،خللی در حوزه عمران شهری ایجاد کنند.

به گزارش نشانه نیوز، یدالله موحد در حاشیه‌ی بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان که به هم‌راه جمعی از مقامات قضایی استان، شهردار کرمان و معاونان شهردار انجام شد، اظهار داشت: امروز شاهد آنیم که گرد وخاک ازچهره سرمایه های گرانسنگ و مواریث ارزشمند فرهنگی شهرکهن کرمان در حال زدودن است.

وی تصریح کرد:اهتمامی که مدیران شهری در عرصه احداث و توسعه معابر شهری و فضاهای تفریحی و گردشگری دارند قابل تقدیر و ستودنی است و مدیران خدوم علیرغم همه‌ی محدودیت های مالی و درآمدی که وجود دارد، گام های بزرگی برداشته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: امیدواریم روند عمرانی که شروع شده است بالندگی و شکوفایی بیشتری پیدا کند و شهروندان عزیز کرمانی به نحوی ملموس شاهد توسعه و عمران شهر خودشان باشد.

موحد خاطرنشان ساخت: بدون مسئولیت پذیری شهروندان و مشارکت فعال آنان در تامین منابع درآمدی شهرداری ها، این هدف دست یافتنی نخواهد بود.

وی ادامه داد: همان اندازه که همکاری و همراهی مردم در عمران شهری تاثیرگذار است،عدم همکاری مردم و ایجاد مانع در برنامه های توسعه ای شهرداری می تواند ویرانگر و مخرب باشد.

موحد هشدار داد: ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم رعایت اصول شهرسازی، عدم پرداخت مطالبات شهرداری و نظایر اینها منتهی به ناکارآمدی مدیریت شهری و عقب افتادگی بیشتر از کاروان رشد و توسعه و محرومیت شهروندان از خدمات شهری و سرخوردگی از زندگی و فضای شهری خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: احیاء و بازسازی میادین، بازارها، حمام ها،کاروانسراها و سایر اماکن تاریخی شهر کهن کرمان اقدام فوق العاده ارزشمندی است که این نسل و نسل های آینده از برکات آنها بهره‌مند خواهند شد.

موحد افزود: به نظر می رسد که اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا به لحاظ تنوع این امکان و آسیب هایی که در ادوار گذشته دیده اند و مغفول واقع شده، سرآغاز راهی طولانی و پر فراز و نشیب است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ادامه داد: فقط همکاری مردم و ملاحظه بخش خصوصی است که می تواند این مسیر را کوتاه کرده و بر کیفیت و سرعت اجرای برنامه ها بیفزاید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: حسب وظایفی که در ابعاد مختلف، دستگاه قضائی دارد سعی خواهد شد چتر حمایتی خود را بر اجرای برنامه های عمران شهری بگسترانیم.

وی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد افرادی با بهانه های غیر واقعی و یا اقدامات خلاف قانون و مصالح عمومی، خللی در حوزه عمران شهری ایجاد کنند و تاکنون نیز این گونه بوده است.

موحد ابراز داشت: همه ی دستگاه ها و مردم بایستی از برنامه های عمران شهری حمایت کنند تا عقب افتادگی هایی که وجود دارد جبران و چهره شهر کرمان از جهات مختلف باشتاب متحول گردد.

وی عنوان داشت: روحیه همکاری مردم نجیب کرمان با مدیران بخش های مختلف در حد فوق العاده ای وجود دارد و اگر در این حوزه خلاء وجود دارد مربوط به نحوه ارتباط گیری مدیران و مسئولان با مردم است.

موحد با تاکید بر اینکه در عرصه مدیریت شهری هم اگر به صورت منطقی و مناسب مشارکت عمومی جلب گردد اتفاقات پایدار و ارزشمندی رخ خواهد داد، خاطرنشان ساخت: این ظرفیت و پتانسیل در کرمان وجود دارد و بدین واسطه به جرات می توان گفت شهر کرمان در آینده ای نزدیک وضعیتی متفاوت با گذشته  و حال خواهد داشت.



ارسال نظر


آخرین خبرها