کد خبر: 64538 | زمان مخابره: 11:46:34 - شنبه 13 آذر 1395 | بدون نظر | |

هر کار خیر و گره گشا وقف به شمار می رود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه کار خیر محدودیت زمانی و مکانی ندارد گفت: هر امر خیری که گره ای از کار مردم باز کند، وقف است.

نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در همایش وقف و تجلیل از نفرات برتر و افتتاح طرح های وقف در امامزاده علی (ع) شهرستان سیرجان، وقف را موجب خیرات و برکات عنوان کرد و افزود: اهمیت وقف آنقدر مهم است که نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) هفت باغ، برخی از اموالی که به ایشان بخشیده می شد و اموال خیبر و فدک را وقف کرد.
وی با بیان اینکه هزاران نفر از محل درآمد موقوفات و امامزادگان حمایت می شوند گفت: پیشرفت کشورهای اروپایی به دلیل حمایت از فقراست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با نقل خصائص پیامبر اسلام (ص) گفت: صبر و مهربانی از خصوصیات ایشان بود که ما باید به آن توجه کنیم و سیره نبوی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
در ادامه این همایش، یک باب خانه عالم در سیرجان با زیربنای ۱۰۰ مترمربع و همچنین سالن اجتماعات امامزاده علی (ع) سیرجان با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و در مجموع با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات نذورات امامزاده علی سیرجان بهره برداری و عملیات ساخت سردرب جنوبی این امامزاده نیز آغاز شد.
همچنین از تلاشگران عرصه وقف در این شهرستان تجلیل و ۳۰ نفر از برترین های حوزه وقف و ساخت و ساز طرح های عمرانی امامزاده علی (ع) تجلیل شدند.
امامزاده علی (ع) شهرستان سیرجان که از نوادگان امام هفتم است در ۱۰ کیلومتری محور سیرجان به بافت قرار دارد که دارای زائران زیادی از استان های کرمان، فارس و هرمزگان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها