کد خبر: 64558 | زمان مخابره: 12:00:16 - شنبه 13 آذر 1395 | بدون نظر | |

رشد ۳۸ درصدی آزمایش های ژنتیک در کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به تهیه و اجرای طرح پیشگیری از معلولیت با انجام آزمایش های ژنتیک گفت: این استان در انجام آزمایش های ژنتیک ۳۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش نشانه نیوز، عباس صادق زاده در آیین گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان افزود: باید تلاش و برنامه ریزی کنیم تا خدمات شایسته ای را به جامعه ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه سوم دسامبر هر سال روز معلولان نامگذاری شده است اظهار کرد: باید با ظرفیت های معلولان آشنا شویم و جامعه از توانمندی های این گروه آگاه شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: باید اماکن عمومی را به منظور استفاده از معلولان مناسب سازی کرد.
وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی شهری برای حضور افراد توانجو در جامعه انجام شده اما در این راستا راه زیادی باقی مانده است.
صادق زاده بیان کرد: باید زمینه را برای حضور سهل معلولان در جامعه فراهم کرد و امیدواریم دستگاه هایی که می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند وارد عرصه شوند.
وی به همدلی های موجود در استان کرمان به عنوان یک ظرفیت اشاره کرد و افزود: زمینه برای حضور معلولان در دستگاه‌ های اجرایی فراهم شود.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌ شود به این مناسبت یک مشاور معلول در برخی دستگاه‌ها حضور داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره اینکه یک خانواده معلول بسیاری از مشکلات روحی روانی نیز دارد گفت: مرکز فراگیر امروز در راستای توانمندسازی افراد معلول افتتاح شده است.
وی افزود: اگر فرصتی که امروز در قالب یک مرکز فرهنگی فراهم شده وسعت داده شود، بخشی از حقوق معلولان در جامعه دنبال شده است.
نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کرمان واقع در چهارراه ولیعصر (عج) آغاز به کار کرد.
با بازسازی و مناسب سازی مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کرمان برای راه اندازی مرکز فراگیر کانون، از این پس کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه نیز می توانند در کنار دیگر هم سن و سالان خود از فعالیت های کانون بهره مند شوند.



ارسال نظر


آخرین خبرها