کد خبر: 64572 | زمان مخابره: 10:45:16 - یکشنبه 14 آذر 1395 | بدون نظر | |

روستاییان خطر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: روستاییان و مصرف‎کنندگان در معرض خطر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار دارند و آن را جدی بگیرند.

به گزارش نشانه نیوز، پویا امجدی اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی و خطرناکی است که سرعت انتشار بسیار بالایی دارد و به سرعت پرندگان بسیاری را بیمار می‎کند.

وی بیان داشت: این ویروس انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها فقط پرندگان را مبتلا می‎کند و بعضی موجب بیماری در انسان می‎شود، بنابراین این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و دام است.

امجدی تصریح کرد: روستاییان، کارکنان مرغداری‎های صنعتی و سنتی، فروشندگان دوره‎گرد طیور، شکارچیان، کارکنان کشتارگاه و کارگاه‎های پرشویی و تبدیل ضایعات، مراکز عرضه و توزیع مرغ، فروشگاه و نمایشگاه‎های پرندگان زینتی و در نهایت مصرف‎کنندگان در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

وی افزود: این شبکه تاکنون چند کلاس آموزشی در زمینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح روستاها برگزار کرده و تمام موارد لازم را به اطلاع صاحبان مرغداری‎های صنعتی و سنتی رسانده است.

امجدی عنوان کرد: این بیماری با علائمی مانند کاهش مصرف دانه، افسردگی، بی‎حالی، ژولیدگی پرها، دور هم جمع شدن پرندگان، کاهش تولید تخم، نرم شدن پوسته تخم مرغ به همراه علائم تنفسی، ریزش ترشحات از چشم و بینی، ورم کردن صورت، کبودی تاج و ریش و کبودی ساق پا همراه است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: در پایان از تمام کسانی که به نحوی با طیور بومی و صنعتی سر و کار دارند، درخواست می‎شود در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن ۴۲۴۲۳۷۱۰ یا این شبکه مراجعه کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها