کد خبر: 64578 | زمان مخابره: 10:59:18 - یکشنبه 14 آذر 1395 | بدون نظر | |

۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب کشاورزی در استان کرمان اجرا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب با اعتبای بالغ بر ۹۰۴ میلیارد تومان در این استان اجرا شده است.

به گزارش نشانه نیوز، عباس سعیدی در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: طرح پنج ساله جایگزینی محصولات کم آب کشاورزی نیز تدوین و به شهرستان ها ابلاغ شده است.
وی گفت: توسعه کشت گل محمدی، زعفران، زرشک، دانه های روغنی و گیاهان دارویی نیز در یک برنامه پنج ساله تدوین شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان بیان کرد: توسعه کشت های گلخانه ای از سیاست های اصلی کار جهاد کشاورزی است و تسهیلات دولتی نیز برای این کار اختصاص می یابد.
وی به افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان کرمان اشاره و عنوان کرد: این ضریب از ۰٫۹ اسب بخار در هکتار در سال ۹۰ به ۱٫۱ اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.
سعیدی گفت: طرح پنج ساله مبارزه با آفات کشاورزی نیز تدوین و در قالب کتابچه ای به همه شهرستان ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: کاهش ۵۰ درصدی مصرف سموم با ترویج استفاده از سموم با کیفیت در استان کرمان محقق شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به هویت گذاری ۱۳۰ هزار راس دام در سال گذشته به منظور جلوگیری از قاچاق اشاره و بیان کرد: با این اقدام ۱۱۷ میلیارد تومان از محل فروش دام به کشاورزان اختصاص یافت.
وی از پیگیری طرح تشکیل زنجیره های تولید گوشت مرغ خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۲۶ میلیارد تومان به نفع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده است.
نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها