کد خبر: 64582 | زمان مخابره: 18:26:50 - دوشنبه 15 آذر 1395 | بدون نظر | |

جابجایی سالیانه ۱۹ میلیون تن کالا در استان کرمان

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون تن کالا در استان کرمان جابجا می شود که بیش از ۱۶ میلیون آن مربوط به شمال استان می باشد.

به گزارش  نشانه نیوز، مسعود جمیلی پیش از ظهر امروز ۱۵ آذر ماه در حاشیه بازدید از پایانه بار رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمان استانی معدنی است که شهرستان‌های سیرجان و زرند با وجود معادن سنگ‌آهن، تناژ بالایی از حمل جاده‌ای را در خود جای داده‌اند.

وی افزود: با توجه به کالای صنعتی و کشاورزی در رفسنجان از جمله مس و پسته بخش عمده‌ای از مس از طریق خط ریلی حمل و نقل می‌شود و همین موضوع سبب شده رفسنجان بعد از سیرجان، کرمان و زرند در جایگاه چهارم حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گیرد.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: در استان کرمان در حوزه حمل و نقل کالا حدود ۱۷ هزار نفر و در حوزه حمل و نقل مسافر حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل هستند.

جمیلی همچنین در پاسخ به خبرنگاری در مورد مشکل معاینه‌ فنی خودروهای سنگین در رفسنجان گفت: بحث معاینه‌ فنی با توجه به اثرگذاری در ایمنی اهمیت زیادی دارد و دستورالعملی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال تدوین است که به محض ابلاغ و اعطای مجوز راه‌اندازی مرکز معاینه‌فنی در رفسنجان این مشکل حل خواهد شد که راه‌اندازی آن از یک‌ماه فراتر نخواهد رفت.

وی تصریح کرد: سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون تن کالا در استان کرمان جابجا می شود که بیش از ۱۶ میلیون آن مربوط به شمال استان می باشد.
جمیلی با اشاره به مشکلات رانندگان حمل و نقل جاده‌ه ای اضافه کرد: مشکلی که در سطح کشور وجود دارد، افزایش ناوگان و توافق‌ نرخ است که با تعامل انجمن‌های صنفی، رانندگان و حمایت ما سعی می‌کنیم روند کاهش نرخ حمل بار متوقف شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها