کد خبر: 64637 | زمان مخابره: 10:19:45 - چهارشنبه 17 آذر 1395 | بدون نظر | |

افزایش بهره وری محصول پسته با اجرای طرح سیماب در استان کرمان

ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته با طرح سیماب که توسط اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان کرمان طراحی وتدوین شده، امکان پذیر است و سیماب مخفف سیستم مرجع ،آموزش وبهره وری است .

به گزارش نشانه نیوز، رضا محمد حسینی مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: ارتقاء بهره وری تولید محصول پسته از اهداف اصلی طرح سیماب بوده و کشاورزان بعنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه می باشد وسعی شده است با بکارگیری روشهای مختلف آموزشی ، نگرش وعملکرد کشاورز را به سمت رعایت اصول فنی تغییرداد.

و ی افزود: یکی از معضلات بخش کشاورزی خرده مالکی می باشد که در این طرح به مدیریت هماهنگی یکپارچه توجه خاصی شده است .

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با بیان اینکه ایده این طرح دربهمن سال ۹۴ مطرح و از ابتدای سال ۹۵ تدوین شده، افزود: عملیات اجرایی این طرح از ابتدای مردادماه آغاز و یک طرح بلندمدت است و درحال حاضر در۵ شهرستان وجمعا در۱۰سایت درمساحتی حدود ۱۸ هکتار درحال اجراء بوده و محل تامین اعتبار طرح از منابع داخلی شرکت های تعاونی تولید روستایی است.

رضا محمدحسینی اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی آب وکاهش کیفیت آب وخاک اکثر مناطق استان یکی از اهداف طرح سیماب درمحصول پسته مدیریت ونجات تولید می باشد که برای اولین بار یک بخش غیردولتی برای بهبود وضعیت کنونی پسته با رویکردی علمی اقدام به طراحی وتدوین این طرح نموده و با مشارکت اساتید دانشگاهی، محققین وکارشناسان بخش اجراء که همان تعاونی ها محسوب می گردد اجراء وهدایت می شود.

لازم به ذکر است این طرح  قابل تعمیم به سایر محصولات کشاورزی نیز می باشد  و علاوه بررویکرد علمی  رویکرد اقتصادی رانیز به همراه دارد که هدف اصلی این طرح بالا بردن بهره وری در بخش کشاورزی بوده و کاملاً منطبق با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است



ارسال نظر


آخرین خبرها