کد خبر: 64640 | زمان مخابره: 10:23:59 - چهارشنبه 17 آذر 1395 | بدون نظر | |

بیش از ۸۰۰ کارت هوشمند برای افراد دارای معلولیت در رفسنجان صادر شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: بیش از ۸۰۰ کارت هوشمند برای افراد دارای معلولیت از ابتدای آبان سال جاری تاکنون در این شهرستان صادر شده است.

به گزارش نشانه نیوز، محمود حیدری در جشنی به مناسبت روز جهانی معلولان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش رفسنجان افزود: طبق ماده یک قانون حمایت از حقوق معلولان، از اول آبان ماه سال جاری صدور کارت هوشمند شناسایی معلولان با معیارهای بین المللی و به ۲ زبان انگلیسی و فارسی آغاز شده است.
وی با اشاره به وجود سه هزار و ۶۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان رفسنجان افزود: طبق برنامه پیش می رویم و امیدواریم تا پایان سال آینده برای تمام توانخواهانی که در کمیسیون پزشکی تأیید معلولیت می شوند کارت هوشمند صادر کنیم.
حیدری بیان کرد: بیش از ۴۰ درصد در قالب هزار و ۱۰۰ نفر از معلولان رفسنجانی معلولیت حرکتی جسمی دارند.
وی ادامه داد: با استفاده از کارت هوشمند بین المللی معلولان، بسیاری از مشکلات مرتبط با اجرای برنامه ها و ارائه امکانات به جامعه توانخواهان تسهیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: حق شهروندی معلولان در جامعه، استفاده از محیط آرام و امن است و متأسفانه توانخواهان به ندرت از امکانات رفاهی می توانند استفاده کنند.
حیدری بیان کرد: معلولان برای استفاده از خدمات بانکها، ادارات، بیمارستان ها و غیره مجبورند مدتها منتظر بمانند تا فردی به آنها کمک کند.
وی ادامه داد: توانخواهان نیازمند مساعدت و کمک های مالی نیستند آنها نیازمند خدمات شهروندی هستند.
فرماندار رفسنجان نیز گفت: این وظیفه نهادها و ارگان های مختلف است که در راستای کاهش معضلات، راه را برای معلولان هموار سازند.
حمید ملانوری ادامه داد: معلولان باید به دنبال ایجاد انگیزه برای انجام امور مختلفی همچون تحصیل، کار، حضور در جامعه و فعالیت باشند.



ارسال نظر


آخرین خبرها