کد خبر: 64643 | زمان مخابره: 10:29:05 - چهارشنبه 17 آذر 1395 | بدون نظر | |

هفتمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت در جیرفت برگزار شد

یادمانی از جنس ولایت در هفتمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت به منظور زنده نگه داشتن خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه در جیرفت برگزار شد.

به گزارش نشانه نیوز، هفتمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت با حضور پرشور خانواده شهدا، اهالی شعر و ادب، جوانان ولایی، مسئولان و مردم دارالولایه در سالن مداحی پور جیرفت برگزار شد.
در این جشنواره که با شعرهای ولایی شاعران شرکت کننده رنگ و بوی دیگر یافت، شعرا و افراد نزدیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران تبعید معظم له در جیرفت با اشک های خود یاد آن دوران را زنده کردند.
برنامه شب شعر یادمان ولایت، افتخاری برای مردمان دارالولایه است که هر ساله در چنین روزی یادبود دوران سخت تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی را با برگزاری مراسمی پرشکوه به اتفاقی شیرین تبدیل می کنند.
از جمله شعرای جیرفتی که در شب شعر یادمان ولایت قرائت شد می توان به این شعر با عنوان ‘فرش راهت می کند جیرفت چشمش را بیا’ اشاره کرد.
شعرای دارالولایه با اشعار خود در شب شعر یادمان ولایت از عمق جان فریاد زدند این اشعار پیام دعوتی برای حضور دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی به جیرفت است.
مدیر موسسه فرهنگی و هنری یادمان ولایت به خبرنگار ایرنا گفت: هفتمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت هر ساله در سه بخش شعر آذری، شعر عربی و شعر فارسی برگزار می شود.
حمدالله فاریابی افزود: در بخش شعر آذری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، بخش شعر عربی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و در بخش شعر فارسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان این برنامه را اجرا می کند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره گسترش و توسعه فرهنگ ولایی و تلاش در راستای شناخت ویژگی های شخصیتی علمی و مذهبی رهبر معظم انقلاب اسلامی و انسجام بین نیروهای ارزشی و ولایتمدار در مسیر پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری یادمان ولایت با حضور برگزیدگان شعر آذری، عربی و شعر فارسی و با حضور آیت الله رئیسی تولیت استان قدس رضوی، شاعر برجسته امیری اسنفدقه و خواننده سروده های انقلابی محمد گلریز در شب آغاز امامت امام زمان (عج) بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن ابرار جیرفت برگزار می شود.
دبیر تخصصی هفتمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت هم گفت: هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
علیجان سلیمانی افزود: از بین آثار ارسال شده ۳۰ اثر به مرحله داوری راه یافت که سه اثر در بخش ولایت و رهبری و سه اثر در بخش ایثار و شهادت حائز رتبه شدند.
وی تصریح کرد: در بخش ولایت و رهبری به ترتیب علی سلیمانی از همدان، رضا نیکوکار از رشت و سعید سالمی از جنوب کرمان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: در بخش ایثار و شهادت نیز خدابخش صفا دل از نیشایور، مجتبی صفدری از گیلان و پیام جهانگیری از اردبیل به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
دبیر تخصصی هفتمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت اظهار کرد: با توجه به فضای نزدیک شعری شاعران، هیات داوران ۲ اثر روزا رودینی از کرمان و اسماعیل ملایی از عنبرآباد را قابل تقدیر دانستند.
در پایان این آیین با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.
جشنواره سراسری یادمان ولایت هر سال به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهرستان جیرفت در دوران رژیم ستم شاهی برگزار می شود.
بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم جیرفت در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۴
‘ تقریباً بیست و هفت سال قبل در یک روز گرم تابستانی بنده با چند مامور ژاندارمری وارد شهر جیرفت شدم.
در این شهر هیچ کس را نمی شناختم در ابتدای ورود ماموران، بنده را به شهربانی جیرفت راهنمایی کردند با این وضعیت وارد جیرفت شدم. اما هنوز چند روزی از ورود من به این شهر نگذشته بود که احساس کردم در میان خویشاوندان، برادران و عزیزان خود هستم، مردم جیرفت آغوش خود را به روی این بنده ضعیف و دیگر افرادی که آن روز در این شهر به وسیله رژیم طاغوت تبعید شده بودند باز کردند همراهی و همدلی خود را نسبت به کسانی که آنها را سربازان راه حق و حقیقت می دانستند مبذول کردند.
مردم این منطقه مردمی مومن، وفادار و از بن دندان معتقد به دین و ولایت بوده اند سرداران شهیدی که از این سرزمین برخاستند و افتخار آفریدند هر کدام ستاره درخشانی هستند، جمعی از بهترین سرداران لشکر پرافتخار ثارالله جزء شما مردم و جوانان شما بوده اند، بعضی ها شهید شده اند، برخی هم با کوله باری از افتخار و حسنات معنوی و الهی بحمدالله در قید حیات اند.
هر چه من درباره مردم جیرفت و این منطقه در ذهن دارم همه خاطرات نیک و یادهای زیبا و فراموش نشدنی است.
شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.



ارسال نظر


آخرین خبرها