کد خبر: 64668 | زمان مخابره: 10:48:50 - پنجشنبه 18 آذر 1395 | بدون نظر | |

تفاهم نامه اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در راستای احداث مراکز بهداشتی درمانی

قائم مقام معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در شهر کرمان ساخت ۳۶ مرکز بهداشتی یکی از ضروریات مسائل درمانی می باشد که با توجه به کمبود و مشکلات زیر ساختی نیاز به همکاری اوقاف داریم.

به گزارش نشانه نیوز، علی مهر آسا معاون ثبتی حقوقی اوقاف کرمان صبح امروز (۱۷ آذر ماه)در نشست

کارگروه وقف و سلامت در جمع نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان  اظهار کرد: اوقاف با توجه با انعقاد تفاهم نامه سازمانی بین دو دستگاه به منظور بهره برداری بهینه از امکانات،توانمندیها وظرفیتهای مشترک در امر توسعه و ارتقاء سنت حسنه وقف در حوزه سلامت همکاریهای دوسویه ای را در دست اقدام دارد.

 وی  با اشاره به اجرای تفاهم نامه سازمانی اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت افزود: این همکاری متقابل در خصوص کمک به عمران ،احیاءو بازسازی ، توسعه موقوفات درمانی ، و خدمات دهی  به اقشار آسیب پذیر جامعه می باشد.

  مهرآسا خرید اوراق وقفی جهت ساخت بیمارستان سرطان در شهر ری و استان فارس را  از جمله اقدامات اوقاف در حوزه بهداشت  ذکر کرد.و افزود :تا کنون خیرین استان با خرید ۶ سهم از این اوراق خود را در مشارکت  این کار خیر سهیم کردند.

    وی یکی از مسائلی که باعث شده است نتوانیم به مسائل حوزه های اجتماعی بپردازیم کمبود موقوفات در این حوزه می باشد به گونه ای  بسیاری از نیات موقوفات  تابع شرایط زمان و مکان خاصی جهت اجرا می باشند به عنوان مثال برگزاری مراسم عزاداری در دهه محرم و اوقاف با توجه به عمل امینانه به نیات واقفین فقط در این حوزه باید طبق نیت واقفین عمل کند.

وی افزود: چند زاویه مهم در موضوع وقف وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده که  بر همین اساس هفت حوزه مهم وقف در دستور برنامه های سازمانی اوقاف می باشد و حوزه بهداشت و درمان یکی از  حوزه های در نظر گرفته شده است.

قائم مقام معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در شهر کرمان ساخت  مراکز بهداشتی یکی از ضروریات مسائل درمانی می باشد که با توجه به کمبود و مشکلات زیر ساختی نیاز به همکاری اوقاف داریم.

دکتر علی رضا کرمانی زاده با اشاره به اینکه وقف نه تنها در ایران در گستره جغرافیایی سایر کشورها وجود دارد افزود: در کشورهای خارجی کسانی هستند که بخشی از اموال خود را به نام حیوانات خانگی خود ثبت کردند.اما در ایران موقوفه ای داریم که گندم زمین کشاورزی صرف تغذیه پرندگان در فصول سرما می شود و این تفاوت دیدگاه ها در ملتها  باعث تمیز داده شدن نیت وقف از یکدیگر می باشد.

وی  با اشاره به اینکه در استان کرمان خوشبختانه ظرفیتهای بالایی در مجموعه اوقاف  وجود دارد افزود: سرمایه گذاری در حوزه سلامت نیاز به تعامل و هماهنگی گسترده ای دارد و با توجه به این ظرفیت در حوزه سلامت و ارتقاء بهداشت و کمبود امکانات و مشکلات زیر ساختی نیاز به همکاری خیران و واقفان داریم.

وی تصریح کرد : ساخت ۱۶۹ پروژه درمانی با مشارکت خیرین، وزارت بهداشت و استانداری کرمان در دستور کار دانشگاه می باشد که با توجه به کمبودهاو مشکلات درمانی نیاز به ساخت ۳۶ مرکز درمانی در خود شهر کرمان داریم



ارسال نظر


آخرین خبرها