کد خبر: 64686 | زمان مخابره: 11:15:45 - پنجشنبه 18 آذر 1395 | بدون نظر | |

ضرورت راه‌کار بومی برای مدیریت منابع آب/ دشت رفسنجان بحرانی‌ترین شرایط را دارد

فرماندار رفسنجان بر ضرورت راه‌کار بومی برای مدیریت منابع آب تأکید کرد.

 به گزارش نشانه نیوز، حمید ملانوری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: دشت رفسنجان از طرف وزارت نیرو به عنوان یکی از بحرانی‌ترین دشت‌های کشور در زمینه آب است.

وی بیان داشت: اقتصاد شهرستان ما متکی به کشاورزی بوده و کشاورزی به آب نیاز دارد و با وجود خشکسالی اقتصاد دچار چالش شده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: از طرفی برای خروج از تک محصولی و راه‌اندازی کارگاه‌های صنعتی و واحدهای تولیدی اگر حداقل‌‌هایی در زمینه آب وجود نداشته باشد باز هم دچار مشکل می‌شویم.

ملانوری افزود: مدیریت بر منابع آب دچار مشکل است، چون نگاه مشتری مدارانه‌ای برای مصرف آب نداشتیم و آب ارزان در اختیار ما قرار گرفته و برای مدیریت آب چاره‌ای نیندیشیدیم.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت، کشاورزان آب را هدر دادند، چون کشاورز دنبال تولید و بهره‌وری بوده، اما بخشی از مدیریت آب به عهده مردم و بخشی به عهده نهادهای متولی و دولت است.

ملانوری ادامه داد: دولت و ملت در کنار هم باید دنبال راه‌کاری برای حفظ و مدیریت منابع آب باشند و بهترین راه‌کاری که سبب نجات منطقه می‌شود، راه‌کار بومی است.

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: آب نباید بی‌ارزش جلوه کند و به هر طریقی که شد از آن بهره‌برداری شود و قیمت واقعی آب باید مطرح و ملاک قرار گیرد تا در مدیریت آب اثرگذار باشد.



ارسال نظر


آخرین خبرها