کد خبر: 64689 | زمان مخابره: 11:23:01 - پنجشنبه 18 آذر 1395 | بدون نظر | |

آتش ۱۵۰ میلیارد ریال به نخلستان های ریگان خسارت وارد کرد

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ریگان با اشاره به آتش گرفتن ۳۰ هزار اصله نخل در آبگرم گریچ این شهرستان از صبح دیروز تا ۱۰ ساعت بعد از وقوع این آتش سوزی گفت: آتش بیش از ۱۵۰میلیارد ریال به نخلستان های این منطقه خسارت وارد کرد.

به گزارش نشانه نیوز، محمد مطهری نیا افزود: آتش در منطقه آبگرم گریچ با تلاش نیروهای آتش نشانی چهار شهرستان شرقی و نیروهای امدادی منابع طبیعی شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر و بخش گنبکی شب گذشته به طور کامل مهار شد.
وی تصریح کرد: آتش سوزی در منطقه آبگرم گریچ ریگان به دلیل سخت گذر بودن منطقه، کمبود خودروهای آتش نشانی و وزش توفان شدید، خسارت میلیاردی به نخلستان های این منطقه وارد کرد.
مطهری نیا ضمن تقدیر از آتش نشانان و نیروهای منابع طبیعی چهار شهرستان شرقی استان کرمان گفت: امدادرسانی این نیروها از گسترش آتش در سایر نخلستان های این منطقه جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه آتش سوزی روز گذشته منطقه آبگرم گریچ ریگان موجب مصدوم شدن چهار نفر از افراد بومی این منطقه شد افزود: این افراد توسط نیروهای اورژانس ریگان به مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان اعزام شدند.
وی از کمبود خودروهای آتش نشانی و نبود راه دسترسی مناسب به عنوان ۲ مشکل مهم این منطقه نام برد و تاکید کرد: ریگان به عنوان شهرستانی حادثه خیز نیازمند خودروهای آتش نشانی بیشتری است.
آتش سوزی در نخلستان آبگرم گریچ شهرستان ریگان موجب سوختن بیش از ۳۰ هزار اصله درخت خرما از نوع ربی شد.
آبگرم گریچ تا مرکز ریگان ۴۳ کیلومتر فاصله دارد، ریگان در ۲۸۵ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها