کد خبر: 64692 | زمان مخابره: 11:25:56 - پنجشنبه 18 آذر 1395 | بدون نظر | |

پرداخت نشدن حقوق چندماهه کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی بم

 مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان پرداخت نشدن حقوق چندماهه کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی بم را تایید کرد.

به گزارش نشانه نیوز، محمدمهدی افضلی با تایید عدم پرداخت حقوق چندماهه کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی بم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون فقط حقوق چهار ماه کارگران قرار دادی و روز مزد این پایگاه پرداخت شده است.

افضلی ادامه داد: پیگیری ها برای پرداخت حقوق معوقه کارگران پایگاه میراث جهانی بم ادامه دارد و انتظار می رود حقوق به تعویق افتاده ماه های گذشته به طور کامل در روزهای آینده پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۸ کارگر قرار دادی، چهار کارگر روز مزد، سه کارشناس پیمانی و حدود ۱۵ کارشناس پژوهشی در پایگاه میراث جهانی بم مشغول به کار هستند، اظهار داشت: تا این لحظه حقوق کارشناسان این پایگاه به طور کامل پرداخت شده اما حقوق کارگران قرار دادی و روز مزد به تعویق افتاده است.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه آخرین پرداختی به کارگران شاغل در پایگاه میراث جهانی بم در مرداد ماه امسال بوده است، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون دیگر حقوقی به این افراد پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق افراد شاغل در پایگاه میراث جهانی بم از محل اعتبارات ملی تامین و پرداخت می شود، گفت: لازم است اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق تعویق افتاده ۱۲۲ کارگر قراردادی و روزمزد این پایگاه تامین و برای پرداخت به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان ابلاغ شود.

افضلی با تاکید بر پیگیری های معاونت میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و پایگاه میراث جهانی بم جهت تسریع در پرداخت حقوق های معوقه، افزود: انتظار می رود حقوق ماه های گذشته کارگران پایگاه مذکور به طور کامل ظرف روزهای آینده پرداخت شود.

وی تصریح کرد: پایگاه میراث جهانی بم بزرگترین و فعالترین پایگاه به لحاظ داشتن بیشترین تعداد نیرو و کارگاه مرمتی در سطح کشور است.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ کارگاه مرمتی در ارگ بم و چندین کارگاه دیگر در خارج از فضای این ارگ تاریخی از جمله در مجموعه عامری، مجموعه وکیل و کارخانه حناسایی فعال است، بیان کرد: وسعت منظر فرهنگی و میراث جهانی بم ۲۳ هزار هکتار یعنی شش برابر وسعت شهر بم است که ارگ تاریخی تنها ۱۸ هکتار آن را تشکیل می دهد.

وی اعتبار ماهیانه مورد نیاز برای پرداخت حقوق کارگران قرار دادی و روز مزد پایگاه میراث جهانی بم را ۱۸۵ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: برای پرداخت حقوق چهار ماهه اخیر این کارگران به بیش از ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.



ارسال نظر


آخرین خبرها