کد خبر: 64942 | زمان مخابره: 9:58:27 - سه شنبه 7 دی 1395 | بدون نظر | |

یکسان­ سازی حقوق بازنشستگان مورد تایید است/ حضور چند گروه از سرمایه‌گذاران خارجی/تشریح مصوبه مجلس درباره شرکت‌های بیمه‌ای

در نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، استاندار کرمان و سرمایه‌گذاران خارجی مقرر شد چند گروه از سرمایه‌گذاران خارجی ظرف یک‌ماه آینده به استان کرمان سفر کنند.
imageview-1
به گزارش نشانه نیوز، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست مشترکی که با حضور مسئولان استان و سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شد، موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد گروه‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور جمع‌بندی نهایی، ظرف هفته‌های آینده به کرمان سفر کنند.
پورابراهیمی افزود: در این جلسه که با تلاش استاندار محترم کرمان صورت گرفت، مقرر شد، بیمارستانی مطابق با آخرین استانداردهای دنیا در شهر کرمان ایجاد شود که مطالعات اولیه آن توسط سرمایه‌گذار خارجی انجام شده که امید می‌رود با اخذ مجوزهای لازم در ماه‌های آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید لوازم پزشکی و نیاز  کشور به این تولیدات، مقرر شد که گزارش اقلام مورد نیاز کشور در حوزه لوازم پزشکی از طریق سرمایه‌گذار خارجی بررسی و جمع‌بندی نهایی در خصوص سرمایه‌گذاری در این حوزه ارائه گردد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: از دیگر توافقات صورت گرفته با سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد یک نیروگاه ۲هزار مگاواتی و یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان کرمان بود که در این خصوص موافقت‌های اولیه را با سرمایه‌گذاران خارجی انجام دادیم.
پورابراهیمی افزود: با توجه به برنامه‌های استان در خصوص توسعه فعالیت تولید فروکروم در استان کرمان، در نشست اخیر بخش عمده‌ای از توافقات مابین ایران و طرف خارجی انجام شد. براساس این طرح تولید فروکروم در استان کرمان در دو فاز به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن انجام خواهد شد که با توجه به ظرفیت تولید فعلی (۶۰ هزار تن) استان کرمان تبدیل به بزرگترین تولیدکننده فروکروم دنیا خواهد شد.
وی گفت: ایجاد کارخانه پتروشیمی و تولید فراورده‌های پتروشیمی در استان کرمان نیز از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود که در این زمینه وزارت نفت درحال بررسی و ارزیابی موضوع می‌باشد.
پورابراهیمی تلاش و همکاری استاندار محترم در زمینه همکاری با سرمایه‌گذاران و مکلف کردن تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به همکاری با گروه سرمایه‌گذاری را بسیار مناسب و قابل تقدیر دانست و ادامه داد: جمع‌بندی نهایی در خصوص نحوه سرمایه‌‌گذاری گروه‌های خارجی ظرف یک ماه آینده با حضور سفرای کشورهای سرمایه‌گذار در شهر کرمان جمع‌بندی خواهد شد.
پورابراهیمی در اخطار قانون اساسی در صحن علنی مجلس:
یکسان­ سازی حقوق بازنشستگان مورد تایید است/ نباید صحبت های برخی تداعی کننده مخالفت با همسان سازی باشد
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در اخطار قانون اساسی بابیان اینکه یکسان­ سازی حقوق بازنشستگان مورد تایید نمایندگان است، گفت: نباید صحبت های برخی تداعی کننده مخالفت با همسان سازی باشد.
نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۷۹ افزود: ما موافق یکسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم اما رئیس کمیسیون تلفیق در پشت تریبون مجلس صحبت هایی را عنوان می کنند که تداعی کننده مخالفت نمایندگان نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر در این زمینه مخالفتی صورت می گیرد این مخالفت به جهت شیوه نگارش متن لایحه است در غیر این صورت کسی مخالفت یکسان سازی حقوق بازنشستگان نیست، قطعا نمایندگان نیز به دنبال آن هستند تا قانونی تصویب شود که قابلیت اجرا شدن داشته باشد./

پورابراهیمی توضیح داد،
تشریح مصوبه مجلس درباره شرکت‌های بیمه‌ای
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : طبق مصوبه مجلس در لایحه برنامه ششم، دولت مکلف شده که مابقی سهام شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی در بخش بازرگانی را طبق قانون باید واگذار می‌کرده را در دو سال اول برنامه واگذار کند.
نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در توضیح مصوبه مجلس درباره واگذاری سهام شرکت‌های بیمه‌ای به استثنای بیمه مرکزی و شرکت سهامی بیمه ایران به بخش غیردولتی در راستای اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ گفت: طبق قانون، بیمه مرکزی وظیفه سیاست‌گذاری را بر عهده دارد و واگذار نمی‌شود. در مورد بیمه ایران نیز تصمیم گرفته شده که به بخش خصوصی واگذار نشود. پس مصوبه اخیر مشمول بیمه‌های دیگری همچون دانا و ملت است که قرار است سهامش به بخش غیردولتی واگذار شود.

وی توضیح داد:‌ طبق قانون اصل ۴۴ درصدی از سهام این بیمه ها به بخش غیردولتی واگذار شده بود نمونه آن بیمه ملت است که ۶۰ درصد سهامش واگذار شده و هنوز ۲۰ درصد آن در اختیار دولت است. در این مصوبه مجلس دولت را مکلف کرده که ۲۰ درصد سهام باقی را به بخش غیردولتی واگذار کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیحات تکمیلی‌تر گفت: بر این اساس مجموعه شرکت‌های بیمه‌های خصوصی در بخش بازرگانی که قبلا روند واگذاری‌شان انجام شده است و دولت بخشی از سهم خود را واگذار کرده باید در دو سال اول اجرای برنامه مابقی سهم را بر اساس تکلیف مندرج در قانون مطابق با سقف قانونی به بخش خصوصی واگذار کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها