کد خبر: 64953 | زمان مخابره: 10:09:36 - سه شنبه 7 دی 1395 | بدون نظر | |

راه‌اندازی بازار ارگ تاریخی بم

فرمانداری بم گفت: در نظر داریم بازار ارگ تاریخی بم رسما راه‌اندازی شود تا صنعت گردشگری رونق گیرد.

 به گزارش نشانه نیوز، رضا اشک در دیدار با مدیرکل مناطق نمونه گردشگری  و سرمایه‌گذاری کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله پنجم دی ماه اظهار داشت: شهرستان بم با وجود ابنیه‌های تاریخی فراوان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بم شامل بوم‌گردی، کویر، اکو توریسم، محیط زیست متنوع و غیره است، ادامه داد: باید بخش خصوصی را در احیا و نگهداری ابنیه‌های تاریخی از جمله حناسایی و خانه عامری مشارکت دهیم، البته این امر تا کنون توسط ادارات مربوطه انجام شده است.

اشک با بیان اینکه باید احیا  بازار ارگ تاریخی بم در اولویت قرار گیرد و به بخش خصوص واگذار شود تا صنعت گردشگری رونق گیرد، خاطرنشان کرد: با ایجاد بازار در ارگ بم می‌توانیم، صنایع دستی صنعت منطقه را به فروش برسانیم و برخی طرح‌های مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی را اجرا کنیم.

در ادامه این نشست جلال تاجیک مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و سرمایه‌گذاری کشور اظهار داشت: شهرستان بم به دلیل وقوع زلزله از موقعیت خاصی برخوردار شده و سازمان ما هم بعد از زلزله در مورد گردشگری اعتباراتی در این شهر هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه بحث مرمت خانه‌های تاریخی بم در اولویت سازمان قرار گرفته است، بیان داشت: بنده به عنوان یک مسؤول برای بم کوتاهی نخواهم کرد و در واقع همه ما به بم نگاه ویژه‌ای داریم .

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری و سرمایه‌گذاری کشور افزود: باید شرایط لازم برای فروش صنایع دستی بانوان در ارگ تاریخی بم آماده شود و در این راستا سرمایه‌گذاران را کمک خواهیم کرد تا مشکلات آنها رفع شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها