کد خبر: 65141 | زمان مخابره: 10:07:20 - سه شنبه 14 دی 1395 | بدون نظر | |

منشور حقوق شهروندی و نگاه ویژه به بانوان

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه کمیته بانوانِ ستاد دهه فجر استان و در جمع کارشناسان و مشاوران امور بانوان فرمانداری های استان گفت : اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بانوان در دولت و به ویژه در استان کرمان و اداره کل بانوان استان رقم خورده است هم در مسائل اجتماعی ، هم اقتصادی و هم فرهنگی در امور مرتبط با زنان این توفیقات به وضوح دیده می شود و این به وجود نیامده مگر با جدیت متولیان و پیگیری های اداره کل امور بانوان و خانواده استان.

به گزارش نشانه نیوز، وی اظهار داشت : گاهی اوقات که ارزیابی ، مقایسه و تجزیه و تحلیلی صورت می گیرد می بینیم که خوشبختانه تیمی که در زمینه امور بانوان کار می کنند تیم موفقی است سیاست هایی هم که در کلان کشور تدوین می شود در راستای پیشرفت زنان کشورمان است. دین مبین اسلام هم بر حقوق زنان تاکید ویژه ای دارد از این بابت خدا را شاکریم در زمانی زندگی می کنیم که دستورات دین اسلام جاری و ساری است و طبق قانون اساسی نباید هیچ قانونی خلاف اسلام تصویب و اجرا شود وظیفه فقهای شورای نگهبان همین است که قوانین را با شریعت تطبیق دهند.

توحیدی افزود : پس از پیروزی انقلاب ، نظام نوپای جمهوری اسلامی با دسیسه های فراوان شرق و غرب روبرو شد این مراحلی که در سوریه و عراق دیده می شود  ما هم پشت سرگذاشتیم ، چه تعداد شهید تقدیم نظام شد و چه دسیسه هایی علیه نظام خلق کردند ، دهه ۶۰ با مردم ما چه کردند،  ۱۷۰۰۰ شهیدِ ترور کم نیست البته آن زمان ابزارهای اطلاع رسانی با این وسعت وجود نداشت که جنایاتی که در حق نظام اسلامی ایران شد را به گوش دنیا برساند وگرنه کم نبودند از تحریم های شکننده و فلج کننده و کودتاهای متعدد تا جنگ تحمیلی که صدها هزار شهید و جانباز روی دست ما گذاشت هر جا دستشان می رسید از هیچ کوششی برای ضربه زدن به انقلاب دریغ نکردند چه کشورهایی که با ما مرز مشترک داشتند و چه کشورهایی که هزاران کیلومتر از ایران فاصله داشتند.

وی اضافه کرد : این اقدامات خصمانه زمانی انجام می شد که تثبیت انقلاب شکل نگرفته بود و حسب معادلات نظامی ، هرج و مرج بود. حزب بعث تعدادی از شهرهای ما را گرفته بود و شاید با اطلاعات و اقدامات انجام شده بتوان گفت که حرف های آن زمانِ صدام که ظرف چند روز ایران را تصرف خواهیم کرد درست بود ولی آنچه آنها نمی دیدند غیرت دینی و همراهی ملت  و آن صلابت و رهبری امام امت بود و این با حساب و کتاب آنها جور در نمی آمد الان هم با هدایت مقام معظم رهبری ، کشور در دنیای پرآشوب و متلاطم امروز و در دریایی از آتش ، به لطف خدا در امن و آرامش است این به راحتی به دست نیامده برای آن خون دلها خورده شد.

فرماندار کرمان ادامه داد : با همه این دسیسه ها به لطف خدا در بسیاری از امور پیشتازیم در امنیت ، حتی در اقتصاد منطقه ، عربستان با آن ثروت عظیم سالها کسر بودجه نداشت ولی حالا دچار مشکل شده کویت و امارات با جمعیت محدود و منابع فراوان نفتی امروز دچار کسری بودجه شده اند ولی ما توانستیم اینها را پشت سر بگذاریم تورم مهار گسیخته به زیر ۱۰ درصد رسیده است رشد اقتصادی ما از منفی به مثبت رسیده است ۷ و ۴ درصد رشد اقتصادی ماست.

وی خاطرنشان کرد : اگر خدا باوری و امیدواری را در کشورمان توسعه دهیم و ایمان داشته باشیم که مردم ما بهترین و همراه ترین مردم هستند و کشور ما بهترین هدایتگر را دارد می توانیم رشد و توسعه پیدا کنیم مشابه همین انقلاب ، در مصر هم رقم خورد ولی چون رکن رکینی مانند مقام معظم رهبری را نداشتند حاصل آن زندانی شدن مُرسی و جمع شدن پرونده ی اخوان المسلمین شد.

فرماندار کرمان با اشاره به محتوای منشور حقوق شهروندی و حقوقی که به طور خاص برای زنان در آن دیده شده گفت : در این منشور در چندین بند تنها به حقوقی که مرتبط به زنان است اشاره شده ، بندهای ۳ ، ۱۱، ۵۴ ، ۸۹ ، ۹۰ و ۱۰۳ منشور ، مختص بانوان است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان کارگزار نظام وظیفه داریم کارهایی که دولت و نظام برای اقشار مختلف و زنان جامعه انجام شده را شفاف بیان کنیم گفت : هر حرکتی در راستای تقویت دولت در حقیقت ، تقویت نظام است.



ارسال نظر


آخرین خبرها