کد خبر: 65171 | زمان مخابره: 15:34:27 - چهارشنبه 15 دی 1395 | بدون نظر | |

میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود

استاندار کرمان گفت: واقعا اگر در حوزه میراث فرهنگی تلاش و کار صورت بگیرد، می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.

به گزارش  نشانه نیوز، “علیرضا رزم حسینی” صبح امروز ۱۵ دی ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی بازسازی و مرمت حمام ظهیرالدوله از موقوفه محمد کریم خان کرمان با حضور قائم مقام سازمان اوقاف اظهار کرد: واقعا اگر در حوزه میراث فرهنگی تلاش و کار صورت بگیرد، می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.

وی افزود: بیش از ۶۵۰ اثر ثبت شده ملی در استان کرمان داریم و برآورد این است که سه اثر دیگر میراث فرهنگی استان ظرفیت ثبت جهانی دارند.

رزم حسینی تصریح کرد: در گذشته کرمان کار پشتیبانی جنوبشرق را داشته و ظرفیت های استان حکایت از پیشینه تاریخی و تمدن کرمان دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهدفی که در این دولت دنبال کردیم و با کمک همه مدیران دلسوز و علاقمند در حوزه میراث فرهنگی، صورت گرفت این بود که بتوانیم ظرفیت های پنهان، از کار افتاده و خوابیده را احیاء و به تولید و اشتغال در شهر کمک کنیم.

استاندار کرمان گفت: از حرکت مدیرکل اوقاف استان و همکارانشان تشکر می کنیم که برای مرمت موقوفات و آثار تاریخی وارد میدان شده و میراث فرهنگی نیز زمینه کار را فراهم می کنند تا سرمایه گذاران مشارکت داشته باشند.

وی افزود: از ریاست سازمان اوقاف کشور نیز قدردانی می کنیم که موافقت کردند اوقاف از ثروت هایی که در کرمان دارد، در مسیر مرمت موقوفات و آثار بزرگ استفاده نماید.

رزم حسینی تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت هایی که انجام می شود، تقویت بنیه اقتصادی نظام، انقلاب و مردم را داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات بازسازی کاروانسرای موقوفه حاج آقاعلی در کرمان نیز گفت: این کاروانسرا با مرمت و بازسازی به مجموعه ای زیبا و کم نظیر در کشور تبدیل خواهد شد.

استاندار کرمان گفت: این مجموعه قرن ها فعال بوده و در این دوره نیز مجددا احیاء و موجب کسب و کار مردم و جذب گردشگر خواهد شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها