کد خبر: 65177 | زمان مخابره: 10:06:36 - پنجشنبه 16 دی 1395 | بدون نظر | |

علم استفاده از فضای مجازی باید برای دانش آموزان تبیین شود

امام جمعه جیرفت گفت: دانش آموزان ما از سواد رسانه کافی برخوردار نیستند لذا باید علم استفاده از فضای مجازی باید برای دانش آموزان تبیین شود تا این قشر آینده ساز از این طریق مورد هجمه دشمنان قرار نگیرند.

به گزارش  نشانه نیوز، حجت الاسلام رضا کرمی پور در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت افزود: دشمن با تمام قوا به جنگ ما آمده و قصد دارد به دین و مکتب ما نیز نفوذ کند و دانش آموزان و دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید از کیان دولت و ملت محافظت کنند.
وی با بیان این که متاسفانه امروزه فضاهای مجازی، موجب سست شدن اعتقادات نسل جوان شده است اظهارکرد: فضاهای مجازی با القای شبهات عقیدتی، سبب انحراف جوانان می ‌شود.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه معلمان و علما باید با بررسی دقیق همه جوانب برای آسیب ‌شناسی معضلات ایجاد شده توسط فضاهای مجازی وارد عمل شوند افزود: دبیران پرورشی مدارس نیز باید برای رفع مشکلات ناشی از فعالیت فضاهای مجازی راه حل دقیق و منطقی ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌ کند جوانان و نوجوانان را از حضور در محافل مذهبی و قرآنی باز دارد که ما هم در مقابل باید انگیزه حضور در کلاس‌ های قرآنی را برای این قشر تاثیرگذار جامعه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیان اخلاق و اعتقادات معلمان باید بر روی دانش‌ آموزان تاثیرگذار باشد گفت: کارشناسان و متخصصان باید تمام مسائلی را که یک دانش ‌آموز به آن نیاز دارد بیان کنند تا جوانان و نوجوانان در فضاهای مجازی گمراه نشوند.
حجت الاسلام کرمی پور آسیب های اجتماعی را یکی دیگر از معضلات دانش آموزان بیان کرد و گفت: مدیر موفق در مدرسه، مدیری است که قدرت تشخیص بالا داشته و با تشخیص بموقع بتواند در مسائل مداخله موثر داشته باشد تا دانش آموزان را از افتادن در دام آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر حفظ کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها