کد خبر: 65432 | زمان مخابره: 11:00:51 - دوشنبه 27 دی 1395 | بدون نظر | |

یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به کتابخانه های جنوب کرمان اختصاص یافت

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به کتابخانه های عمومی جنوب این استان اختصاص یافت.

 به گزارش نشانه نیوز، محمدجواد حسین زاده در حاشیه نشست هم اندیشی ادارات کل زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جیرفت افزود: ۱۶ باب کتابخانه عمومی در جنوب استان کرمان فعالیت دارد که با توجه به موقعیت این منطقه تلاش شده در حوزه کتابخانه ها توجه خاص شود.
وی خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی منطقه جنوب کرمان چهار هزار و ۳۰۰ متر زیربنا دارد و مجهز به یک هزار و ۴۰۰ صندلی، ۵۰ رایانه، ۲۰ هزار عضو، ۲۰۰ هزار جلد کتاب و ۲ هزار عنوان مجموعه دیداری و شنیداری است.
حسین زاده بیان کرد: ۸۰ هزار جلد کتاب طی سال جاری در کتابخانه های جنوب کرمان به امانت داده شده و تعداد عضوهای کتابخانه های این منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰ هزار مرتبه به کتابخانه های جنوب کرمان مراجعه کرده اند.
وی تعداد نیروهای مشغول بکار در کتابخانه های جنوب کرمان را ۴۳ نفر عنوان و اظهار کرد: ۱۸ نفر از سال ۸۸ تاکنون در کتابخانه های این منطقه مشغول بکار شده اند.
حسین زاده افزود: ۵۵۰ میلیون ریال طی سال گذشته از مجموع یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال اعتبار به کتابخانه های جنوب استان کرمان اختصاص پیدا کرد که این مقداردر سال جاری از مجموع ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال یک میلیارد و ۵۵۰ میلیارد ریال است.
وی با تاکید به پرداخت سهم شهرداری ها به امور کتابخانه ها اظهار کرد: از سال ۸۳ تاکنون فقط ۲ میلیارد ریال از طریق نیم درصد شهرداری ها پرداخت شده که این رقم ناچیزی است.
جنوب کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب،‌ منوجان، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها