کد خبر: 65489 | زمان مخابره: 8:22:50 - پنجشنبه 30 دی 1395 | بدون نظر | |

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان: مردم کرمان ۳۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۳۰ میلیارد ریال زکات در ۹ ماه نخست امسال در این استان جمع آوری شده که عمده این زکات پرداختی مستحبی بوده است.

به گزارش  نشانه نیوز،  یحیی صادقی در نشست شورای زکات شهرستان جیرفت افزود: مبالغ زکات در استان کرمان از منابع مختلف فطریه، کفاره، نذورات و کمک های مردمی جمع آوری شده و در امور مختلف از جمله کمک به نیازمندان و افراد بی بضاعت، تهیه جهیزیه، تهیه دارو و کمک هزینه تحصیلی صرف شده است.

وی از تهیه پنج هزار و ۴۵۰ جهیزیه برای زوج های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده سهم زکات در این استان به سمت تهیه جهیزیه سوق داده شده است.
وی تصریح کرد: ۱۰ هزار جهیزیه بر اساس توافقنامه مشارکتی بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نوعروسان نیازمند کشور تا پایان سال جاری پرداخت می شود که سهم استان کرمان از این مقدار ۲ هزار جهیزیه است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان یادآوری کرد: تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند در اولویت برنامه های این نهاد قرار دارد، چرا که معتقدیم سامان دادن به زندگی جوانان موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.
وی از سفر رئیس شورای زکات کشور طی هفته آینده به کرمان خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با سفر آیت الله عالمی به این استان بتوانیم برنامه ریزی مناسبی را در زمینه ترویج فرهنگ زکات انجام دهیم.
وی گفت: بهترین راهکار افزایش زکات، ترویج فرهنگ زکات در جامعه و به کارگیری روش های تشویقی از جمله تخصیص اعتبارات ویژه از سوی مسئولان ارشد به روستاها و نیز تبلیغ مزایای آن از سوی علما و روحانیون است.
صادقی اضافه کرد: باید با بیان گزارش چگونگی مصرف زکات، نحوه هزینه کرد و همچنین بیان آثار و برکاتی پرداخت زکات در جامعه و در زندگی فردی و اجتماعی، اقشار جامعه را به پرداخت زکات تشویق کنیم.
وی برنامه ریزی علمی و اصولی برای تشویق جامعه به پرداخت زکات را ضروری دانست و افزود: بهره گیری از فضای مجازی و استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها در روستاها به این منظور می تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد.
مسئول زکات جنوب استان کرمان نیز از جمع آوری چهار میلیارد ریال زکات در ۱۰ ماهه نخست سال جاری در شهرستان جیرفت خبر داد.
محمد سلیمانی فر ادامه داد: ۷۰۰ میلیون ریال از این مقدار زکات به صورت نقدی و در موارد ضروری و یک میلیارد ریال هم از طریق اهداء کالا به نیازمندان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از زکات پرداخت شده در جیرفت در تجهیز، بهسازی و ساخت مساجد این شهرستان هزینه شده است.
وی افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ هزار ریال از زکات پرداخت شده در جیرفت در راستای اجرای طرح های عمرانی روستاهای این شهرستان خرج شده است.
مسئول زکات جنوب استان کرمان اضافه کرد: هشت سبد کالا از این مقدار زکات در بین مردم روستاهای جیرفت توزیع شده و همچنین جهیزیه سه نوعروس این شهرستان نیز طی ماه آینده تهیه می شود.
وی یادآور شد: دیگر مقدار زکات جمع آوری شده در جیرفت نیز طی ماهای آینده در طرح های عمرانی شهر و روستای این شهرستان هزینه می شود.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت زکات گفت: علیرغم خشکسالی های اخیر مردم ولایتمدار شهرستان جیرفت به طور قطع به پرداخت این واجب شرعی مقید هستند.
مسئول زکات جنوب استان کرمان افزود: برای ترغیب و تشویق بیشتر کشاورزان برای پرداخت زکات بهترین راهکار آگاه سازی این قشر از جامعه در زمینه فواید، آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه است.
نشست شورای زکات شهرستان جیرفت با حضور امام جمعه، معاون سیاسی و اجتماعی و دیگر مسئولان این شهرستان برگزار شد.
شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.



ارسال نظر


آخرین خبرها