کد خبر: 65495 | زمان مخابره: 8:28:15 - پنجشنبه 30 دی 1395 | بدون نظر | |

کاهش فساد اداری از اهداف حقوق شهروندی است

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کرمان گفت: افزایش مشارکت شهروندان در تشکیل نهادها و تلاش برای کاهش فساد اداری از اهداف حقوق شهروندی است.

به گزارش  نشانه نیوز، مسعود باژیان  در کارگروه حقوق شهروندی استان کرمان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اظهار داشت: یکی از وظایف رئیس جمهور حفاظت و صیانت از مجموعه قانون اساسی است و قانونی در همین راستا با عنوان قانون شهروندی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی آن ۲۹ آذرماه ابلاغ شد.

وی افزود: به فاصله سه روز از ابلاغ، نخستین جلسه در استان کرمان به ریاست استاندار و با دعوت از جمعی از مردم به صورت عمومی برگزار و به مدیران و فرمانداران ابلاغ شد.

باژیان بیان داشت: این قانون ابلاغی دارای ۱۲۰ ماده است و دفترچه‌ای هم در این رابطه شکل گرفته و همچنین دستورالعمل ۷ ماده‌ای دارد و باید ۶۴ دستور برای راه‌اندازی مجموعه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: نهادینه کردن حقوق شهروندی، ایجاد شناخت مدیران و شهروندان نسبت به حقوق شهروندی خود، افزایش آگاهی عمومی، رفع نواقص، افزایش مشارکت شهروندان در تشکیل نهادها و تلاش برای کاهش فساد اداری از اهداف حقوق شهروندی است.

باژیان با بیان اینکه مجموعه مردم نهادها با ابتکار استاندار پیگیری می‌شده است، ابراز داشت: حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر از مجموعه‌های مردمی، کارشناسان، خبرگان، بازنشستگان و اعضای شورای اسلامی عضو مجموعه‌های مردم نهاد شده‌اند و همچنین بالای ۵۰ میلیارد تومان از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری شده است.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان گفت: دانشگاه باید دو نفر از مجموعه حقوقی خود را معرفی کند و مدیران دستگاه‌ها هم برنامه‌های لازم بر عهده خود را پیگیری کنند.

وی افزود: ریاست کارگروه با استاندار و جلسات به صورت ماهانه برگزار می‌شود، در شهرستان‌ها و در نهایت در کشور با حضور رئیس جمهور هم این جلسات برگزار می‌شود.

باژیان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بحث پرسشگری بسیار مهم است و آمادگی داریم تا با حضور در دانشگاه‌ها پاسخگوی سوالات دانشجویان باشیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها