کد خبر: 65520 | زمان مخابره: 11:18:20 - جمعه 1 بهمن 1395 | بدون نظر | |

قطارهای سریع السیر در مسیر کرمان – تهران بکار گرفته شود/ بحران کم آبی در استان جدی است

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحران کم آبی در استان کرمان باید توجه ویژه ای به بحث الگوی کشت در استان شود.
به گزارش نشانه نیوز،  دکتر محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ضمن تقدیراز تلاشهای صورت گرفته در بخش های مختلف مدیریتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: زحمات و تلاش هایی که در بخش های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان صورت گرفته منجر به ارتقای معیار ها و شاخص های ارزیابی در استان شده که امیدواریم این روند استمرار یابد و متوقف نشود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با شاره به اتمام بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس ابراز کرد؛ بندهای مهمی در بحث الگوی کشت در برنامه ششم مصوب شد که وزارت جهاد کشاورزی را مکلف می کند در خصوص الگوی کشت اقدام کند و این حوزه سیاست گذاری را به نحوی مدیریت کند که متناسب با مناطق جغرافیای و ضعیت آب و هوایی  و منابع آبی اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: با توجه به بحران کم آبی در استان کرمان باید توجه ویژه ای به بحث الگوی کشت در استان شود.
پورابراهیمی ادامه داد؛ در بحث حمایت از کشاورزان در خصوص بخشودگی جرائم و سود وام های کشاورزی در برنامه ششم مصوبات خوبی انجام پذیرفت همچنین در بحث ترویج وآموزش موضوعات مربوط به حوزه صنایع تبدیلی و فراوری، خرید های تضمینی از طریق بورس کالا و انتشار ابزارهای مالی از طریق بورس فراهم می کند به نحوی انواع قراردادها ی عادی قراردادهای سلف همه در قالب قراردادهای تعریف شده در ساختار بازار سرمایه قرار می گیرد.
وی ابراز داشت: در برنامه ششم تمام تلاشمان را انجام دادیم تا آن چرا که مربوط به چالش های بخش کشاورزی است را برطرف نماییم.
نماینده مردم کرمان و راور  در پایان افزود؛ در لایحه که دولت در برنامه ششم ارائه کرد یک بند هم در خصوص بحث کشاورزی نبود که این هم از عجایب لایحه دولت بود.

دکتر پورابراهیمی در نشست مجمع نمایندگان کرمان با مدیرکل راه آهن استان کرمان بیان کرد:
قطارهای سریع السیر در مسیر کرمان – تهران بکار گرفته شود/احداث راه‌آهن کرمان ـ سیرجان ـ بردسیر دچار عقب‌ماندگی شده 
نماینده مردم کرمان و راور گفت: نیازمند بکارگیری قطارهای سریع السیر از کرمان به تهران با کیفیت بالا هستیم.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست مجمع نمایندگان کرمان با مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: با توجه به توسعه مراکز صنعتی در استان نیاز به توسعه ریلی داریم که خوشبختانه با ورود بخش خصوصی به این حوزه شاهد ارتقاء در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه حجم تولیدات صنعتی و معدنی در استان در حال افزایش است، اظهار کرد: اکنون میلیون‌ها تن ذخیره معدنی در سیرجان به دلیل نبود حمل و نقل لازم دپو شده است که ضرورت ایجاد شبکه ریلی حمل و نقل را می طلبد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: حمل جاده‌ای مواد معدنی مشکلات سوختی و زیست محیطی، تصادفات و از بین بردن زیرساخت‌های جاده‌ای را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: احداث خط ریلی سیرجان- بردسیر به کندی پیش می رود باید مشکل را شناسایی و در رفع آن کوشا باشیم.

پورابراهیمی با تاکید به اینکه گره حرکتی قطار کرمان – تهران خطوط ریلی کرمان- بافق است، افزود: نیاز به قطارهای سریع السیر از کرمان به تهران با کیفیت بالا داریم.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: در راستای بازسازی خطوط ریلی از خطوط با کیفیت و دست اول استفاده می شود که جای تقدیر و تشکر دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها