کد خبر: 65555 | زمان مخابره: 11:12:20 - شنبه 2 بهمن 1395 | بدون نظر | |

۱۰۰ تن چوب قاچاق جنگلی در جیرفت کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت از کشف ۱۰۰ تن چوب قاچاق جنگلی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال در ۹ ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، رضا سنجری افزود: در این مدت ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی هنگام گشت زنی در جنگل های جبالبارز و ساردوئیه، ۲ دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق را کشف کردند، کامیون ها را توقیف و رانندگان را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی اظهار کرد: عمده این چوب ها اکالیپتوس، گز و انجیر کوهی است که با بهای ناچیز هر کیلوگرم ۲۰۰ ریال به استان های همجوار برای تهیه زغال و کشتی سازی فروخته می شود.
وی با بیان این که قطع درختان جنگلی در این منطقه در حال افزایش است خاطرنشان کرد: مردم سرانه سبز خود را به بهای ناچیزی نفروشند که در این زمینه هرگز با متخلفان به انفال مماشات نخواهیم کرد.
سنجری با اشاره به این که ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آمادگی کامل و حضور به موقع در عرصه ها با متخلفان برخورد می کنند، به مخربان و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی، مرتعی و زمین خواری در این شهرستان هشدار داد.
وی با اشاره به این که قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملی کشور و تجاوز به حقوق اقتصادی جامعه است افزود: از شهروندان می خواهم چنانچه از فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب مطلع شدند مراتب را بلافاصله از طریق تلفن گویای ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار است که ۸۵ درصد آن دولتی می باشد.
وسعت جنگل های این منطقه ۴۸۰ هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و ۹۱۸ هکتار می باشد که از این بابت رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها