کد خبر: 65581 | زمان مخابره: 11:47:54 - یکشنبه 3 بهمن 1395 | بدون نظر | |

با همکاری مخابرات و کانون پرورش فکری: تلفن گویای قصه گویی در کرمان راه اندازی می شود

 

به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قصه های ایرانی اسلامی با گویش های محلی از طریق تلفن گویا برای کودکان و نوجوانان کرمانی روایت می شود.

به گزارش نشانه نیوز، محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در جلسه ای با حضور معاون بازرگانی و کارشناسان مخابرات کرمان آمادگی کانون را برای راه اندازی تلفن گویای قصه گویی در کرمان اعلام کرد.

روحی، قصه گویی را یکی از فعالیت ها کلیدی و اصلی کانون  دانست و گفت: قصه گویی در کانون قدمتی ۵۰ ساله برابر با قدمت تاسیس این مجموعه را دارد.

وی با اشاره به این که قصه گویی یک فعالیت آموزشی است که به صورت غیر مستقیم مفاهیم اخلاقی و اسلامی را در قالب جذاب به کودکان و نوجوانان منتقل می کند، خاطرنشان کرد: پیوست این فعالیت جشنواره بین المللی قصه گویی در کشور است که نوزدهمین دوره آن نیز بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و علاوه بر مربیان کانون قصه گویان بین المللی و علاقه مندان به این هنر کهن ایرانی نیز می توانند در این رقابت فرهنگی شرکت کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این که تلفن گویای قصه گویی یک حرکت اجتماعی و فرهنگی است که پیش از این نیز در کشور اجرا شده است، افزود: مشارکت کانون در اجرای این طرح وجوه متفاوتی را به دنبال خواهد داشت چرا که مربیان کانون خود تولید کننده محتوای قصه ها هستند.

روحی تصریح کرد: مربیان کانون علاوه بر بهره گیری از کتاب ها و قصه های موجود این توانایی را دارند تا بنا به خواسته و علایق مخاطب قصه های را برای گروه های سنی ۵ تا ۱۷ سال تولید کنند.

وی یادآور شد: هدف ما در کنار رواج سنت دیرینه قصه گویی، حفظ و احیای گویش های محلی است که در بین نسل امروز به فراموشی سپرده می شود و قصه گویی با گویش های محلی دیگر وجه تمایز این طرح با موارد مشابه آن است.

مدیر کل کانون کرمان قصه گویی مناسبتی را از دیگر وجوه تمایز تلفن گویای قصه گویی در کرمان عنوان کرد و گفت:کانون همچنین آمادگی دارد قصه هایی را با مضمون مناسبت های ملی و مذهبی تولید و آماده کند تا در مناسبت های مختلف برای مخاطبان پخش شود.

در همین حال، حسین محمدی قوام معاون بازرگانی مخابرات کرمان با استقبال از اجرای این طرح اظهار داشت: مخابرات نیز آمادگی دارد با بهره مندی از امکانات موجود برای راه اندازی تلفن گویای قصه گویی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها